Kako biste u potpunosti iskusili funkcionalnost ove mrežne stranice, potrebni su kolačići. Molimo vas da aktivirate kolačiće i osvježite svoj preglednik. Nakon osvježivanja pojavit će se dijaloški okvir za upravljanje kolačićima.

Ova mrežna stranica koristi kolačiće u svrhu funkcionalnosti, praktičnosti i statistike. U svakom trenutku možete promijeniti ovu postavku klikom na „promijeni postavke“. Ako pristanete na uporabu kolačića, molimo kliknite na „da, slažem se“. Naša pravila o zaštiti privatnosti

Dobar početak godine: Bosch je poboljšao prodaju u svim poslovnim područjima i regijama

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Br. telefona (+385) 1 295 80 74

 

09/05/2017 | Hrvatska | Korporativne vijesti

Novi koncepti mobilnosti, nove percepcije tehnologije

  • Prodaja u prvom tromjesečju 2017. narasla 12 posto
  • Ciljani rast prodaje u 2017. između 3 i 5 posto
  • Prodaja u 2016.: 73,1 milijarda eura
  • Zarada od poslovanja prije kamata i poreza u 2016.: 4,3 milijarde eura
  • Izdaci za istraživanje i razvoj: 7,0 milijarda eura
  • Glavni izvršni direktor Boscha Denner: „Bosch oblikuje svijet sutrašnjice.”

Stuttgart i Renningen, Njemačka – Grupa Bosch dobro je započela novu poslovnu godinu. Prodaja dobavljača tehnologije i usluga narasla je 12 posto u prvom tromjesečju te 11 posto nakon prilagodbe zbog tečajnih razlika. Sva poslovna područja i regije napredovali su u prva tri mjeseca 2017., a neki čak i u znatnijoj mjeri. Imajući u vidu suzdržanu gospodarsku prognozu i geopolitičku nesigurnost, Bosch u tekućoj godini planira postići rast prodaje između tri i pet posto. Unatoč još uvijek znatnim početnim ulaganjima u zaštitu budućnosti tvrtke, očekuju se bolji rezultati. „Sadašnji poslovni uspjeh daje nam prostora da oblikujemo svijet budućnosti”, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjedatelj Boscheva upravnog odbora na godišnjoj tiskovnoj konferenciji u Boschevom istraživačkom kampusu u Renningenu. „Unaprijediti naše postojeće poslovanje, otvoriti nova područja poslovanja, zauzeti vodeću tehnološku poziciju – to je naša strategija za proces transformacije.” Ključne točke te transformacije promjene su u sferi mobilnosti i povezivosti interneta stvari. „Kao predvodnici na području inovacija, mi oblikujemo i potičemo transformaciju”, dodao je Denner.

Poslovna godina 2016.: početna ulaganja na rekordnoj razini

U 2016. prodaja Grupe Bosch narasla je na 73,1 milijardu eura. To predstavlja rast od 3,6 posto, odnosno 5,5 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Negativni učinci tečajnih razlika iznosili su prošle godine oko 1,3 milijarde eura. Operativna dobit prije kamata i poreza (operativni EBIT) bila je 4,3 milijarde eura, a operativna marža prije kamata i poreza iznosila je 5,8 posto. Razvoj rezultata u 2016. odražava značajna početna ulaganja u zaštitu budućnosti tvrtke. Prošle je godine Bosch povećao potrošnju na istraživanje i razvoj za malo manje od 10 posto na 7 milijarda eura. Prof. Stefan Asenkerschbaumer, glavni financijski direktor i zamjenik predsjedatelja upravnog odbora: „Bosch mora imati značajna početna ulaganja u proces transformacije te istovremeno štititi dugoročnu veliku profitabilnost.” Zarada prije kamata i poreza bila je pod negativnim utjecajem izvanrednih učinaka u 2016. te je naposljetku iznosila 3,3 milijarde eura.

Novi koncepti mobilnosti: bez emisija, bez stresa, bez nesreća

Sfera mobilnosti na pomolu je značajnog obrata. „Bosch će omogućiti novu vrstu mobilnosti, mobilnost koja je bez emisija, bez stresa i bez nesreća. Više nije bitno samo napraviti bolje automobile. Moramo iznova osmisliti mobilnost”, izjavio je Denner. Također je napomenuo da je poboljšanje kvalitete zraka u gradovima, gdje će živjeti 70% svjetskog stanovništva do 2050., zadatak kojemu moraju zajednički pristupiti industrija, politika i društvo. Pozivajući se na aktualnu debatu o zabranama vožnje za dizelska vozila, glavni izvršni direktor Boscha istaknuo je da ciljevi i politike za bolju kvalitetu zraka ne smiju biti usmjereni na određenu tehnologiju. „Kreativnost naših inženjera ne smije biti politički ograničena na specifičnu tehnologiju”, rekao je Denner. Glavni izvršni direktor Boscha vjeruje da dodatna poboljšanja motora s unutrašnjim izgaranjem imaju ogroman potencijal. Mjerni postupak za emisije u stvarnim uvjetima vožnje (RDE - real driving emissions) koji stupa na snagu u jesen 2017. pridonijet će daljnjem smanjenju emisija dušikovog oksida iz vozila. Bosch trenutačno radi na oko 300 istraživačkih projekata u području RDE-a. Tvrtka već dugo zagovara raširenu uporabu filtara za čestice na vozilima na benzinski pogon. Štoviše, primjena povezivosti u prijevozu također može poboljšati kvalitetu zraka. Bosch je za šire gradsko područje Stuttgarta razvio sustav pomoći u multimodalnom prijevozu. Boscheva usluga parkiranja temeljenog na zajednici bit će od 2018. dio proizvodnje vozila.

Elektrifikacija mobilnosti: spoj struje i goriva

Bosch također nastoji potaknuti električnu vožnju. Nova operativna jedinica za elektromobilnost objedinit će sve djelatnosti tvrtke u tom području. Povrh milijarda uloženih u poboljšanje motora s unutrašnjim izgaranjem, tvrtka ulaže i oko 400 milijuna eura svake godine s ciljem ostvarivanja napretka na području elektromobilnosti. Većina toga otpada na istraživanje i razvoj baterija. Bosch istražuje sadašnje i buduće tehnologije baterijskih ćelija. Tvrtka je već primila više od 30 narudžbi povezanih s elektromobilnošću. U 2016. dobila je dodatnih 11 narudžbi samo u Kini, najvećem svjetskom tržištu za elektromobilnost. Novi Boschev odjel za Pogonska rješenja (Powertrain Solutions) i njegovih 88.000 zaposlenika od početka 2018. nudit će sve tehnologije za pogonske sklopove iz jednog izvora. „Bosch će pokretati pogonski sklop i u budućnosti, bilo na gorivo ili struju. Našim kupcima jesmo i želimo biti prvi partner za inženjerstvo i tehnologiju”, rekao je Denner.

Automatizacija mobilnosti: demonstracija uspjeha

Čak kad je i automatizirana vožnja u pitanju, Bosch se može pohvaliti tehnološkim napretkom i poslovnim uspjehom. Tvrtka je na području sustava pomoći vozaču u 2016. prvi put ostvarila prodaju od preko milijarde eura, te primila narudžbe u vrijednosti od 3,5 milijarda eura. Krajnji je Boschev cilj rasti brže nego tržište za sustave pomoći vozaču u 2017., a predviđa se da će to tržište narasti za 30 posto. Oko 3000 Boschevih inženjera trenutačno radi na automatiziranoj vožnji, što je 500 više nego lani. U suradnji s Daimlerom, Bosch nastoji unaprijediti potpuno automatizirana vozila bez vozača za vožnju gradskim ulicama. Cilj je potpuno autonomna vožnja vozila u gradovima do početka idućeg desetljeća. Jedna je od ključnih komponenti Boschevo integrirano računalo s umjetnom inteligencijom. Njegova umjetna inteligencija čini ga mozgom automobila koji samostalno vozi. Tvrtka će prije isteka desetljeća izraditi iznimno preciznu digitalnu kartu na temelju radarskih signala. Takva je karta ključan dio automatizirane vožnje. Razvijanjem partnerstva s tvrtkama Vodafone, Telekom, Huawei i Nokia, Bosch dapače radi na infrastrukturi za automatizirani i povezani promet. Primjerice, provodi ispitivanja kako bi omogućio pouzdanu bežičnu komunikaciju između vozila.

Povezana mobilnost: mobilni batler

Ove se godine na tržište plasira Boschev Automotive Cloud Suite, nova platforma za usluge mobilnosti kao što su upozorenje vozaču na vožnju u pogrešnom smjeru, prediktivna dijagnoza, povezano parkiranje i osobni pomoćnici. „Boscheva platforma Automotive Cloud Suite ključan je tehnološki element usluga za povezano vozilo. Upotrebljavat ćemo je za povezivanje vozača, automobila, proizvođača automobila i pružatelja ostalih usluga za mobilnost”, rekao je Denner. Boschev Automotive Cloud Suite spaja stručnost tvrtke na području motornih vozila i IT stručnost. PwC očekuje da će globalno tržište za povezanu mobilnost rasti gotovo 25 posto godišnje do 2022., a Gartner procjenjuje da će do 2020. na svjetskim cestama biti 250 milijuna povezanih vozila.

Nove percepcije tehnologije: inteligentna i emotivna

Bosch procjenjuje i da će do 2020. globalni volumen IoT tržišta rasti 35 posto godišnje do 250 milijarda dolara. Tvrtka je već u 2016. prodala 27 milijuna proizvoda osposobljenih za internet. Svi će njezini novi elektronički proizvodi do 2020. biti povezivi. U budućnosti će se uz svaki proizvod nuditi i usluge. Ključni je čimbenik toga umjetna inteligencija (UI). Gotovo će svaki Boschev proizvod za deset godina biti razvijen, proizveden ili opremljen umjetnom inteligencijom. Tijekom idućih pet godina Bosch će uložiti 300 milijuna eura u svoj centar za umjetnu inteligenciju. U njemačkoj saveznoj pokrajini Baden-Württemberg Bosch pomaže u uspostavljanju partnerstva „Cyber Valley”. Namjera je tog saveza političara, poslovnih ljudi i znanstvenika dati poticaj istraživanju UI-a. U suradnji sa Sveučilištom u Amsterdamu, Bosch vodi Delta Lab, istraživački laboratorij za duboko učenje. Glavni izvršni direktor Boscha Denner: „Umjetna inteligencija učinit će povezivost osobnom, nečim što se može iskusiti na emocionalnoj razini. Digitalni pomoćnici postat će sve pametniji i korisnicima olakšati obavljanje svakodnevnih zadataka.” Tractica predviđa da će broj ljudi s digitalnim pomoćnicima početkom idućeg desetljeća biti trostruko veći i premašiti 1,5 milijardu.

Poslovna godina 2016. po regijama

U Europi je Grupa Bosch u 2016. ostvarila prodaju od 38,6 milijarda eura. U odnosu na prethodnu godinu prihodi su se povećali za 3,4 posto, odnosno 4,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Ti su učinci u 2016. bili neuobičajeno izraženi, svakako i zbog pada vrijednosti funte. Nakon vrlo snažne prethodne godine, prodaja Grupe Bosch u Sjevernoj Americi pala je lani za 2,2 posto na 12,3 milijarde eura, odnosno za 1,8 posto nakon prilagodbi zbog učinaka tečajne razlike. Nakon godina pada prodaje Grupe Bosch u Južnoj Americi, rezultati nakon prilagodbe zbog tečajne razlike pokazali su rast od 2,4 posto. U nominalnim okvirima prodaja se smanjila na 1,4 milijarde eura, odnosno za 5,0 %. U regiji Pacifička Azija Bosch je zabilježio značajan rast od 8,3 posto u prodaji koja je iznosila 20,8 milijarda eura (12 posto s prilagodbama zbog tečajne razlike). Bosch sada ostvaruje skoro 30 posto svoje prodaje u Pacifičkoj Aziji.

Poslovna godina 2016. prema poslovnom području

Rješenja za mobilnost u 2016. su narasla najviše od sva četiri poslovna područja tvrtke. Prodaja je porasla za 5,5 posto (6,9 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 43,9 milijarde eura. Operativna marža poslovnog područja iznosila je 6,0 posto. Poslovno područje Industrijska tehnologija, a posebno odjel Pogonska iupravljačka tehnologija, suočava se i dalje sa teškim tržišnim uvjetima u 2016. Prodaja je pala za 5,2 posto (4,2 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 6,3 milijarde eura. Kada se uzmu u obzir učinci konsolidacije nakon prodaje njezine velike jedinice za prijenosnike, pad prodaje iznosio je samo 1,5 posto. No dobra je vijest da je to poslovno područje ponovno profitabilno. Negativni učinci tečajne razlike posebno su bili izraženi u rezultatima prodaje koje je objavilo poslovno područje Potrošačka roba. Nakon prilagodbe zbog tih učinaka, prodaja poslovnog područja narasla je 5,7 posto. Nominalni rast prodaje bio je 2,6 posto na 17,6 milijarda eura. Marža poslovnog područja narasla je za jedan postotni bod na 8,2 posto. Poslovno područje Energetska i graditeljska tehnologija ostvarilo je prodaju od 5,2 milijarde eura u 2016. Tečajne su razlike i ovdje negativno utjecale na prodaju. Nakon što se uračunaju ti učinci, prodaja je narasla 4,5 posto. Nominalni je iznos bio 1,7 posto. Marža tog poslovnog područja bila je 4,3 posto u 2016.

Broj zaposlenika: izražena potreba za informatičkim osobljem i osobljem koje se bavi softverom

Prema podacima od 31. prosinca 2016., Grupa Bosch zapošljava približno 390.000 zaposlenika diljem svijeta. Broj zaposlenika povećao se za 14.500 u prošloj godini. Struktura radne snage prema regijama ostala je skoro nepromijenjena. Broj zaposlenika u Njemačkoj narastao je za 2000 na 134.000. Većina preostalog rasta broja zaposlenih bila je u Aziji i Sjevernoj Americi. Tvrtka još uvijek ima izraženu potrebu za zapošljavanjem specijalista i rukovodećeg osoblja, naročito onih sa znanjem u području IT-a i softvera. čak i sada Bosch zapošljava više od 20.000 programskih inženjera, a nešto manje od 4000 tih inženjera zaduženo je isključivo za internet stvari.

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2016.). Tvrtka je ostvarila prodaju od 73,1 milijarda eura u 2016. godini. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedna od vodećih tvrtki za internet stvari Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu proizvodnju. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški je cilj Grupe Bosch osmisliti rješenja za povezani život. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i otprilike 440 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Bosch zapošljava oko 59.000 zaposlenika u istraživanju i razvoju na 120 lokacija diljem svijeta.

Tvrtku je 1886. godine u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu Grupe Bosch i omogućuje joj dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92 % udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i tvrtke Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internetu na stranicama

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse