Kako biste u potpunosti iskusili funkcionalnost ove mrežne stranice, potrebni su kolačići. Molimo vas da aktivirate kolačiće i osvježite svoj preglednik. Nakon osvježivanja pojavit će se dijaloški okvir za upravljanje kolačićima.

Ova mrežna stranica koristi kolačiće u svrhu funkcionalnosti, praktičnosti i statistike. U svakom trenutku možete promijeniti ovu postavku klikom na „promijeni postavke“. Ako pristanete na uporabu kolačića, molimo kliknite na „da, slažem se“. Naša pravila o zaštiti privatnosti

Jučer je to bilo „obično vozilo”, a sutra će biti osobni pomoćnik

 
 
Jučer je to bilo „obično vozilo”, a sutra će biti osobni pomoćnik

Jučer je to bilo „obično vozilo”, a sutra će biti osobni pomoćnik

Povezanost s pametnim domom, radionicom i cijelim svijetom

Povezanost s pametnim domom, radionicom i cijelim svijetom

 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Br. telefona (+385) 1 295 80 74

 

19/05/2017 | Hrvatska | Korporativne vijesti

Boschev novi izložbeni automobil pokazuje kako brzo budućnost vožnje postaje stvarnost


  • Povezana, automatizirana i personalizirana: Bosch ima novi pristup mobilnosti i pretvara automobil u treći životni prostor ljudi
  • Nova korisnička sučelja pružaju veću sigurnost, više komfora i manje ometanja tijekom vožnje
  • Automobili postaju osobni pomoćnici na četiri kotača


Stuttgart - Moj dom, moje radno mjesto, moj automobil: zahvaljujući povezivosti automobili postaju treći životni prostor ljudi uz njihov dom i ured. Bosch svojim novim izložbenim automobilom pokazuje što to zapravo znači i kakvo će iskustvo vožnje biti u budućnosti. Automobil nudi intuitivno rukovanje i uvijek je dio mreže, povezan sa svojom okolinom, te vozi sam. „Povezivost automobila s njihovom okolinom i internetom ključni je izazov za mobilnost budućnosti”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH. Automatizirane i povezane funkcije u automobilima ne samo da čine svako putovanje sigurnijim i ugodnijim, nego i pretvaraju automobil u pravog osobnog pomoćnika. „Na taj način povezivost pretvaramo u osobno iskustvo i ljudima dajemo mogućnost da bolje iskoriste svoje vrijeme, čak i dok voze automobil”, rekao je Hoheisel.

Inteligentni zaslon i korisnička sučelja

Veća personaliziranost i jednostavnije rukovanje postaju očiti čim uđete u izložbeni automobil. Kamera za nadzor vozača prepoznaje vozača, te mu prilagođuje upravljač, retrovizor i temperaturu. Zapravo, kao s pomoću magije, automobil također postavlja shemu boja zaslona i automatski učitava obaveze, omiljenu glazbu, najnovije podcaste i odredište navigacije koje je vozač programirao još dok je sjedio za kuhinjskim stolom. Kamera je uvijek aktivna i tijekom vožnje, osobito kada vozaču kapci postanu pomalo teški. Detektira umor i iznimno kratke epizode sna za volanom, koji su čest uzrok teških nesreća. Ta se stanja obično mogu prepoznati na samome početku iz pokreta kapaka. Sustav utvrđuje vozačevu sposobnost koncentriranja ili stupanj umora i prema potrebi šalje upozorenje. To vožnju čini još sigurnijom. Nadalje, sustav detekcije umora vozača stalno nadzire vozačevo ponašanje pri upravljanju automobilom da bi mogao izravno intervenirati u slučaju naglih pokreta.

Sučelje čovjek-stroj (HMI) pretvara automobile u osobne pomoćnike na četiri kotača. To sučelje između ljudi i vozila vozačima prema potrebi pruža važne informacije te je pažljiv i oprezan pratitelj u svakoj situaciji. Zahvaljujući personaliziranijoj komunikaciji u budućnosti će automatizirane i povezane funkcije nuditi intuitivno, ugodno i sigurno rukovanje, a vozači će ih moći prilagoditi svojim osobnim potrebama, bilo u prometnoj gužvi, u gradskoj vožnji ili na obiteljskom izletu. U tu svrhu izložbeni automobil ima mogućnost upravljanja gestama s haptičkim povratnim informacijama. Upotrebljava ultrazvučne senzore koji proizvode osjetnu reakciju kada vozač napravi gestu točno u području koje snima kamera. Zahvaljujući tomu upravljanje gestama još je jednostavnije i manje ometa vozače jer im omogućuje mijenjanje informacija na zaslonu, prihvaćanje telefonskih poziva ili pozivanje novog popisa za reprodukciju bez dodira. Inovativni zaslon osjetljiv na dodir u izložbenom automobilu također omogućuje sigurnije i praktičnije upravljanje s pomoću vrha prsta. Zaslon daje haptički odgovor vibriranjem svaki put kada ga vozač dodirne prstima. To znači da vozači mogu osjetiti različite strukture nalik stvarnim gumbima na zapravo ravnoj površini. Tako na zaslonu mogu lako pronaći željenu funkciju, primjerice, za prilagođavanje glasnoće glazbe, a da ne skrenu pogled s ceste.

Mobilnost s pametnom povezivosti: automobili se pretvaraju u treći životni prostor ljudi

Izložbeni automobil pokazuje i kako se automobili pretvaraju u treći životni prostor ljudi s pomoću automatizacije i povezivosti. Prema Boschevoj studiji „Učinak povezanog automobila u 2025. godini”, ljudima koji mnogo voze automatizirana vožnja mogla bi pomoći da bolje iskoriste stotinjak sati svojeg vremena godišnje. Kada automobil prepozna da je moguća automatizirana vožnja, a vozač na to pristane, automobil sigurno i glatko preuzima kontrolu. Budući da je izložbeni automobil aktivan dio interneta stvari, vozači u automobil mogu prenijeti svoje digitalne aktivnosti; primjerice, slanje poruka e-pošte kolegama iz ureda ili videorazgovore s prijateljima. Vrijeme koje nam je za to potrebno omogućeno je automatiziranom vožnjom. Fleksibilni koncepti prikaza ovdje zaista dolaze do izražaja. Vozači mogu jednostavno izvesti gestu i neprimjetno, a skoro i magično, odabrati jedan od raznih prikaza poruka e-pošte, razgovora, videozapisa te automatiziranih i povezanih funkcija.

Povezanost s pametnim domom, radionicom i cijelim svijetom

Što kažete na planiranje večere dok ste na putu? I u tome vam može pomoći povezivost, u ovom slučaju s pametnim domom. Mykie, Boschev kuhinjski pomoćnik, može predložiti recepte s interneta u automobilu. Iz automobila možete zaviriti u povezani hladnjak da biste provjerili imate li potrebne namirnice kod kuće. Povezivost između automobila i pametnih domova dolazi do izražaja i prije vožnje; čim vozači uđu u automobil, na zaslonu im se prikaže stanje u njihovoj kući. Je li prozor ostao otvoren? Jesu li vrata zaključana? Automatsko zaključavanje vrata i praćenje stanja u kući zahtijeva samo jednu gestu ili dodir zaslona vrhom prsta. Osim toga, povezani automobil povezan je i s radionicom. On obavješćuje vozača kada je potrebno obaviti pregled, na zahtjev zakazuje termin u radionici, a može se i pobrinuti da potrebni rezervni dijelovi budu spremni kada tamo stigne. Ova razina komfora obuhvaća i parkiranje: u Boschevoj usluzi parkiranja temeljenog na zajednici automobili upotrebljavaju senzore sustava pomoći pri parkiranju za izvješćivanje o dostupnim parkirnim mjestima uz rub kolnika. Te se informacije šalju putem oblaka u digitalnu kartu parkirališta i prosljeđuju drugim vozilima.

Više informacija o Boschevim rješenjima za sučelje čovjek-stroj dostupno je ovdje:

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2016.). Tvrtka je ostvarila prodaju od 73,1 milijarda eura u 2016. godini. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedna od vodećih tvrtki za internet stvari Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu proizvodnju. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški je cilj Grupe Bosch osmisliti rješenja za povezani život. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i otprilike 440 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Bosch zapošljava oko 59.000 zaposlenika u istraživanju i razvoju na 120 lokacija diljem svijeta.

Tvrtku je 1886. godine u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu Grupe Bosch i omogućuje joj dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92 % udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i tvrtke Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internetu na stranicama

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse