Kako biste u potpunosti iskusili funkcionalnost ove mrežne stranice, potrebni su kolačići. Molimo vas da aktivirate kolačiće i osvježite svoj preglednik. Nakon osvježivanja pojavit će se dijaloški okvir za upravljanje kolačićima.

Ova mrežna stranica koristi kolačiće u svrhu funkcionalnosti, praktičnosti i statistike. U svakom trenutku možete promijeniti ovu postavku klikom na „promijeni postavke“. Ako pristanete na uporabu kolačića, molimo kliknite na „da, slažem se“. Naša pravila o zaštiti privatnosti

Prvi u svijetu: Bosch izrađuje kartu koja upotrebljava radarske signale za automatiziranu vožnju

 
 

Bosch izrađuje kartu koja upotrebljava radarske signale za automatiziranu vožnju

 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Br. telefona (+385) 1 295 80 74

 

13/06/2017 | Hrvatska | Korporativne vijesti

Uspješna suradnja s tvrtkom TomTom

  • Očekuje se da će u Europi i SAD-u prva vozila dati podatke za radarski cestovni potpis najkasnije do 2020. godine.
  • „Radarski cestovni potpis automatiziranim će vozilima omogućiti pouzdano određivanje vlastite lokacije u svakom trenutku”, rekao je dr. Hoheisel, član Boscheva upravnog odbora.
  • Boschev radarski cestovni potpis kompatibilan je sa svim uobičajenim formatima karata.

Stuttgart – Bosch i nizozemski pružatelj karata i prometnih informacija TomTom ostvarili su revolucionarni napredak u razvoju karata visoke razlučivosti za automatiziranu vožnju. Taj dobavljač tehnologija i usluga prvi je u svijetu izradio lokalizacijski sloj s pomoću radarskih signala koji će biti neophodan za karte poput ove. Do sada su se u tu svrhu upotrebljavali video podaci. Boschev „radarski cestovni potpis” čine milijarde pojedinačnih točaka refleksije. One se stvaraju na svakom mjestu koje dotaknu radarski signali – kao što su ograde ili prometni znakovi – i reproduciraju cestovni pravac. Automatizirana vozila mogu upotrebljavati tu kartu za određivanje svoje točne lokacije u traci uz moguće odstupanje od svega nekoliko centimetara. „Radarski cestovni potpis prekretnica je na putu prema automatiziranoj vožnji. Time će se automatiziranim vozilima omogućiti pouzdano određivanje vlastite lokacije u svakom trenutku”, rekao je član Boscheva upravnog odbora dr. Dirk Hoheisel. Ogromna je prednost Boscheva radarskog cestovnog potpisa njegova izrazita učinkovitost: za razliku od karata koje se isključivo oslanjaju na video podatke za lokalizaciju vozila, radarski cestovni potpis pouzdano radi i noću te u uvjetima loše vidljivosti. Uz to, Boschev radarski cestovni potpis na oblak prenosi samo pet kilobajta podataka po kilometru. Ta je količina podataka dvostruko veća pri uporabi video karte. Očekuje se da će u Europi i SAD-u prva vozila dati podatke za radarski cestovni potpis najkasnije do 2020. godine.

Bosch i TomTom surađuju od 2015. godine

„Oduševljeni smo zbog toga što možemo uvesti dodatne lokalizacijske podatke u obliku radarskog cestovnog potpisa u suradnji s Boschem. Time će samostalna lokalizacija za automatizirana vozila postati znatno učinkovitija u svakom pogledu”, izjavio je Harold Goddijn, glavni izvršni direktor tvrtke TomTom. Te dvije tvrtke intenzivno rade na radarskom cestovnom potpisu i njegovoj integraciji u sveobuhvatnu kartu visoke razlučivosti tvrtke TomTom od početka njihove suradnje u srpnju 2015. godine. Bosch je predvodnik na svjetskom tržištu u području radarskih senzora uz tehnologiju od 77-gigaherca i domet detekcije do 250 metara. Usporedbe radi, maksimalni domet detekcije video senzora iznosi svega 150 metara. Glavni je izazov bio pronaći način prilagodbe postojećih radarskih senzora za ovaj zadatak. Kada se upotrebljavaju u sustavu pomoći vozaču kao što su automatski sustavi naglog kočenja ili adaptivni tempomat (ACC), senzori detektiraju objekte u pokretu. No, da bi se izradio radarski cestovni potpis, oni moraju moći detektirati i statičke objekte, što znači da se postojeći radarski senzori moraju modificirati. Sljedeća generacija Boschevih radarskih senzora moći će pružiti podatke koji su potrebni za radarski cestovni potpis. „Automobili koji će u narednim godinama dospjeti na tržište s pomoćnim funkcijama budućnosti sadržavat će i kartu za automatizirana vozila budućnosti”, izjavio je Hoheisel.

Kartu visoke razlučivosti ažurirat će milijun vozila

Karte visoke razlučivosti ključne su za automatiziranu vožnju i pružaju informacije koje nadilaze područje koje senzori mogu pratiti. Za razliku od karata za današnje navigacijske uređaje, one se sastoje od niza preklapajućih slojeva:

  • Lokalizacijski sloj: Automatizirano vozilo može odrediti svoj položaj u traci s pomoću lokalizacijskog sloja koji se sastoji od Boscheva radarskog cestovnog potpisa i dodatne karte s video lokalizacijom. Vozilo uspoređuje informacije o objektima primljene putem senzora okoline s pomoću odgovarajućih informacija lokalizacijskog sloja. Na taj način vozilo može odrediti svoj položaj u odnosu na te objekte.
  • Sloj za planiranje: Sloj za planiranje upotrebljava se za izračun pojedinačnih manevara tijekom automatizirane vožnje (planiranje putanje). Sloj za planiranje sadržava i informacije o pravcu ceste, prometnim znakovima i ograničenjima brzine te o zavojima i nagibima. Primjerice, automatizirano vozilo može upotrijebiti sloj da bi odredilo kada treba prijeći u drugu traku.
  • Dinamički sloj: U dinamičkom se sloju pohranjuju informacije o svim prometnim situacijama koje se brzo mijenjaju kao što su prometne gužve, radovi i opasnost na cesti ili slobodna parkirna mjesta.

Svaki se od tih slojeva karte visoke razlučivosti za automatiziranu vožnju treba redovito ažurirati. Dinamički sloj čak se treba ažurirati u stvarnom vremenu. „U ovom trenutku očekujemo da nam je za ažuriranje naše karte visoke razlučivosti potreban vozni park od približno milijun vozila za autoceste u Europi, Sjevernoj Americi te u Aziji i Pacifiku”, rekao je Hoheisel. Trenutačne podatke za svaki od slojeva generirat će ugrađeni senzori na vozilima tijekom vožnje. Komunikacijska sredstva kao što je Boscheva upravljačka jedinica za povezivost prenosit će podatke radarskih senzora od vozila do oblaka proizvođača, a zatim na Boschev oblak interneta stvari. Bosch će te podatke upotrijebiti za izradu radarskog cestovnog potpisa, koji je kompatibilan sa svim uobičajenim formatima karata. Tvrtka TomTom bit će odgovorna za integraciju radarskog cestovnog potpisa u sveobuhvatne karte i njegovu distribuciju.

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2016.). Tvrtka je ostvarila prodaju od 73,1 milijarda eura u 2016. godini. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedna od vodećih tvrtki za internet stvari Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu proizvodnju. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški je cilj Grupe Bosch osmisliti rješenja za povezani život. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i otprilike 440 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Bosch zapošljava oko 59.000 zaposlenika u istraživanju i razvoju na 120 lokacija diljem svijeta.

Tvrtku je 1886. godine u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu Grupe Bosch i omogućuje joj dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92 % udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i tvrtke Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internetu na stranicama

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse