Kako biste u potpunosti iskusili funkcionalnost ove mrežne stranice, potrebni su kolačići. Molimo vas da aktivirate kolačiće i osvježite svoj preglednik. Nakon osvježivanja pojavit će se dijaloški okvir za upravljanje kolačićima.

Ova mrežna stranica koristi kolačiće u svrhu funkcionalnosti, praktičnosti i statistike. U svakom trenutku možete promijeniti ovu postavku klikom na „promijeni postavke“. Ako pristanete na uporabu kolačića, molimo kliknite na „da, slažem se“. Naša pravila o zaštiti privatnosti

Pretvaranje automobila u oazu mira

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Br. telefona (+385) 1 295 80 74

 

28/08/2017 | Hrvatska | Korporativne vijesti

Bosch ispituje mišljenja vozača o automatiziranoj vožnji

  • Gotovo dvije trećine vozača primarno bi automobile s mogućnošću automatizirane vožnje upotrebljavali za duge relacije.
  • Tehnologija automatizirane vožnje pruža veći poticaj za kupnju novog automobila.
  • Vozači bi bili opušteniji za upravljačem i provodili bi vrijeme razgovarajući sa suputnicima.

Stuttgart, Njemačka – „Pazi na razmak!” „Nemoj voziti tako brzo!” ili: „Mogao si stići na zeleno.” Vozači često moraju slušati takve rečenice svojih suputnika. No to bi ubrzo moglo postati stvar prošlosti. Automatizirana vožnja vozače pretvara u putnike, a automobile u vozače. Jednim dodirom gumba automobili će se ubuduće samostalno usmjeravati kamo god vozači požele. Na taj će se način poštovati prometni propisi i ograničenja brzine što će vožnju učiniti sigurnijom. Mnogi sudionici ankete od automobila s mogućnošću automatizirane vožnje očekuju da ih oslobodi stresnih vozačkih dužnosti. Prema anketi koja je nedavno provedena za tvrtku Bosch u šest zemalja (u Brazilu, Kini, Njemačkoj, Francuskoj, Japanu i SAD-u), vozači su osobito zainteresirani za to da se upravljanje tijekom parkiranja ili u prometnim gužvama prepusti automobilu. Vrijeme tijekom kojega automobil samostalno vozi većina bi vozača iskoristila za gledanje kroz prozor i uživanje u pogledu (63 %) te razgovor sa suputnicima (61 %).

Više udobnosti i manje stresa za upravljačem

Za samo nekoliko godina automobili s automatiziranom vožnjom bit će uobičajena pojava na cestama. Ispitanici se uglavnom nadaju da će automatizirana vožnja značiti više udobnosti i znatno manje stresa za upravljačem. Automobil budućnosti – koji će u potpunosti poštedjeti vozače potrebe za upravljanjem, dodavanjem gasa i kočenjem – prvenstveno se smatra korisnim za duge relacije (67 %) i putovanja na godišnji odmor (61 %). Većina ispitanika očekuje znatan porast praktičnosti (68 %) i sigurnosti (60 %) u mnogim svakodnevnim situacijama poput traženja parkirnog mjesta u gradovima.

Anketom je također utvrđeno zanimljivo rangiranje najpoželjnijih funkcija automatizirane vožnje: vrlo često navodilo se parkiranje (65 %), ali i automatizirano traženje parkirnog mjesta u središtu grada (60 %) te opuštenavožnja tijekom prometnih gužvi (59 %).

Vrijeme da se vozač opusti kao putnik

Opustiti se, zavaliti se u sjedalo, gledati kroz prozor i uživati u pogledu: većina vozača tako zamišlja alternativu za neprekidnu koncentraciju za upravljačem. Od ukupnog broja ispitanika, njih 63 % reklo je da bi se voljeli opustiti dok je automobil u načinu automatizirane vožnje. Sudionicima je bilo jednako važno što bi zahvaljujući automatiziranoj vožnji imali više vremena za razgovore i suputnike. Opcije koje nudi automatizirana vožnja čine automobile privlačnijima mnogim korisnicima. Više od polovice sudionika (54 %) Boscheve ankete za korisnike složilo se s tom tvrdnjom. Nove tehnologije važna su stavka u prodaji, posebice kod muških ispitanika. Naime, 52 % muških ispitanika reklo je da bi tehnologija automatizirane vožnje povećala njihov interes za kupnju novog automobila. U principu, što je vozač mlađi, to je veći interes za kupnju automobila s funkcijama automatizirane vožnje.

Ustroj i metodologija ankete

Za potrebe ankete o automatiziranoj vožnji tvrtka Bosch ispitala je približno 6000 vozača s važećom vozačkom dozvolom u jednoj od ovih šest zemalja: u Brazilu, Kini, Njemačkoj, Francuskoj, Japanu i SAD-u. U anketi je sudjelovalo po 1000 ljudi iz svake zemlje u dobi od 16 godina i više. Sudionici su odabrani na temelju kriterija koje su odredile tvrtke Bosch i Lightspeed Research.

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 390.000 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2016.). Tvrtka je ostvarila prodaju od 73,1 milijarda eura u 2016. godini. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedna od vodećih tvrtki za internet stvari Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu proizvodnju. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški je cilj Grupe Bosch osmisliti rješenja za povezani život. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i otprilike 440 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Bosch zapošljava oko 59.000 zaposlenika u istraživanju i razvoju na 120 lokacija diljem svijeta.

Tvrtku je 1886. godine u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu Grupe Bosch i omogućuje joj dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92 % udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i tvrtke Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internetu na stranicama

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse