Kako biste u potpunosti iskusili funkcionalnost ove mrežne stranice, potrebni su kolačići. Molimo vas da aktivirate kolačiće i osvježite svoj preglednik. Nakon osvježivanja pojavit će se dijaloški okvir za upravljanje kolačićima.

Ova mrežna stranica koristi kolačiće u svrhu funkcionalnosti, praktičnosti i statistike. U svakom trenutku možete promijeniti ovu postavku klikom na „promijeni postavke“. Ako pristanete na uporabu kolačića, molimo kliknite na „da, slažem se“. Naša pravila o zaštiti privatnosti

Bosch uspostavio odjel za usluge povezane mobilnosti

 
 
 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Br. telefona (+385) 1 295 80 74

 

26/02/2018 | Hrvatska | Korporativne vijesti

Rastuće tržište: mobilnost kao usluga

  • Glavni izvršni direktor Boscha Denner: „Povezivost temeljito mijenja način na koji dolazimo od točke A do točke B.”
  • Novo poslovanje u području dijeljenja prijevoza: Bosch kupio novoosnovano poduzeće iz SAD-a SPLT
  • Novi grad: Madrid pozdravlja dijeljenje e-skutera
  • Prvi na svijetu: system!e – zahvaljujući novim uslugama elektromobilnost postaje prikladna za svakodnevnu uporabu

Berlin i Stuttgart, Njemačka – Bosch nastavlja svoju transformaciju u pružatelja usluga mobilnosti. Njegov novi odjel Rješenja za povezanu mobilnost okupit će više od 600 zaposlenika za razvoj i prodaju digitalnih usluga za mobilnost. One uključuju dijeljenje vozila, dijeljenje prijevoza i usluge utemeljene na povezivosti za vozače automobila. „Povezivost će temeljito promijeniti način na koji dolazimo od točke A do točke B, a pritom će pomoći u rješavanju postojećih problema u prometu. Ona nam služi kako bismo ostvarili viziju mobilnosti bez emisija, bez stresa i bez nesreća”, izjavio je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora, na konferenciji o internetu stvari Bosch ConnectedWorld 2018. u Berlinu. Povezivost nudi ogroman poslovni potencijal. Do 2025. godine na cestama diljem svijeta bit će više od 470 milijuna povezanih vozila (izvor: PwC). Za samo četiri godine od danas tržište usluga mobilnosti i povezanih digitalnih usluga vrijedit će 140 milijardi eura (izvor: PwC). „Povezana vožnja područje je rasta za Bosch. Rješenjima koje nudi Bosch nastoji ostvariti značajan dvoznamenkasti rast”, rekao je Denner. Planira se da novi odjel dodatno proširi postojeći asortiman usluga. Primjerice, Boscheve usluge za mobilnost šalju upozorenja o vozačima koji voze pogrešnim smjerom i pretvaraju pametne telefone u ključeve automobila. Najnovija od njih usluga je dijeljenja prijevoza koju nudi novoosnovano poduzeće iz SAD-a Splitting Fares Inc. (SPLT). Denner je u Berlinu predstavio i system!e. Povezane usluge za elektromobilnost trebale bi dodatno povećati prikladnost električne vožnje za masovno tržište.

Bosch počinje poslovati u području dijeljenja prijevoza

Jedno tržište rasta u području povezane mobilnosti jest ono za dijeljenje prijevoza, a obuhvaća mrežne usluge i aplikacije za suprijevoz (eng. carpooling) kao i za organizaciju prijevoznih usluga i taksija. Do 2022. godine broj korisnika dijeljenog prijevoza diljem svijeta trebao bi porasti za 60 posto na 685 milijuna (izvor: Statista). Zasad je većina takvih usluga usmjerena na osobe koje putuju u istom smjeru ili žele rezervirati vožnju u zadnji čas, dok se poduzeća i osobe koje putuju na posao ili fakultet ne smatraju prioritetnim korisnicima. Upravo tu nastupa SPLT. To novoosnovano poduzeće iz SAD-a koje je nedavno preuzeo Bosch razvilo je platformu koju poduzeća, sveučilišta ili gradska tijela mogu upotrebljavati za organiziranje dijeljenja prijevoza za svoje osoblje. Taj pristup B2B (poslovanje među poduzećima) izravno je usmjeren na osobe koje putuju na posao ili fakultet: aplikacija SPLT povezuje osobe koje žele podijeliti prijevoz na isto mjesto rada ili obrazovanja. Jedna je prednost toga činjenica da prijevoz dijele kolege, što znači da korisnici nikad ne moraju ući u vozilo s potpunim strancima. Algoritam za nekoliko sekunda pronalazi odgovarajući dijeljeni prijevoz, izračunava najbržu rutu kroz promet i tako preuzima nekoć dugotrajan zadatak usklađivanja mjesta i vremena polaska, najbolje rute i putnika. Dijeljenje prijevoza dobro je za živce, novčanik i okoliš. I poduzeća mogu imati ulogu u smanjenju gustoće prometa. „Povezivost nam omogućuje da drukčije sagledamo ne samo uporabu automobila, nego i cijeli način korištenja prijevoznim sredstvima”, izjavio je Denner.

Digitalne usluge za električna vozila

Boscheva podružnica COUP od 2016. godine u Berlinu nudi e-skutere za najam. Nakon uvođenja dijeljenja e-skutera u Parizu prošle godine ta će se usluga ove godine pokrenuti u Madridu. Time će ukupan broj e-skutera porasti na 3500. „Digitalne usluge potaknut će uporabu električnih vozila”, izjavio je Denner. Na konferenciji o internetu stvari glavni izvršni direktor Boscha predstavio je system!e, sveobuhvatni sustav komponenti povezanog elektrificiranog pogonskog sklopa i nova rješenja za električne automobile. Bosch je u tu svrhu električni pogon povezao sa svojom platformom Automotive Cloud Suite. Poduzeće razvija usluge utemeljene na mreži koje se oslanjanju na tu interakciju. U budućnosti će inteligentni električni automobili znati točno kada će im se potrošiti energija i gdje mogu pronaći sljedeće mjesto za punjenje.

Gotovo je s brigom oko dosega: usluge koje potiču svakodnevnu uporabu

Mnoge kupce automobila od električnog automobila odvraća zabrinutost da će im on stati usred putovanja. system!e osmišljen je da riješi upravo taj problem. Budući da je električni pogon povezan s oblakom, sustav može pružiti „proširenu prognozu dosega”. Algoritam uzima u obzir podatke o vozilu kao što je trenutačno stanje napunjenosti baterije, potrošnja energije pri grijanju ili klimatizaciji te vozačev način vožnje, kao i informacije iz okoline vozila. To uključuje trenutačno stanje u prometu i topografske podatke za ostatak rute. Na temelju tih informacija sustav može pouzdano izračunati točan doseg vozila. Za dulja putovanja električnim automobilom proširena prognoza dosega dopunjena je „pomoćnikom za punjenje”. Ta usluga zna gdje se nalaze sva mjesta za punjenje na određenoj relaciji, primjerice, od Münchena do Hamburga, pa može unaprijed isplanirati potrebna zaustavljanja radi punjenja, a upravlja i postupkom plaćanja. Zahvaljujući dodatnim informacijama, primjerice, o restoranima, kafićima i trgovinama, vozači mogu optimalno iskoristiti vrijeme punjenja te se opustiti. Treća usluga upravlja punjenjem vozila u pametnim domovima pomažući optimirati njihov način korištenja energije. S pomoću nje električni automobil integrira se u elektroenergetsku mrežu pametnog doma, što znači da baterija automobila dopunjuje stacionarni uređaj za pohranu za fotonaponski sustav kuće. Automobil tijekom dana upija višak solarne energije, a tijekom noći je po potrebi vraća. „Za Bosch mobilnost obuhvaća više od automobila. Zahvaljujući širini naše tehnološke stručnosti u brojnim područjima nema nam premca u razvoju i uporabi ekosustava za različite primjene“, izjavio je Denner.

3500 sudionika, 70 izlagača i 140 govornika

Boscheve aktivnosti u području interneta stvari vrlo su raznolike, a obuhvaćaju rješenja za povezanu mobilnost, povezanu proizvodnju te povezane energetske sustave i zgrade. Na konferenciji Bosch ConnectedWorld za industriju interneta stvari u Berlinu više od 70 izlagača pokazat će što je već moguće zahvaljujući internetu stvari i kako će on poboljšati svakodnevni život ljudi u budućnosti. Od 21. do 22. veljače u izložbenom prostoru od 10.000 četvornih metara na lokaciji „Station” u Berlinu sastat će se približno 3500 izaslanika. Osim Boscheva glavnog izvršnog direktora dr. Volkmara Dennera, među otprilike 140 govornika bit će dr. Dieter Zetsche (glavni izvršni direktor Daimlera), dr. Frank Appel (glavni izvršni direktor društva Deutsche Post DHL), i Johann Jungwirth (glavni direktor za digitalni sektor Volkswagena). U programerskom maratonu (eng. hackathon) otprilike 700 programera, zaposlenika novoosnovanih poduzeća i dizajnera razvijat će nove ideje za usluge povezane mobilnosti, automatiziranu vožnju, povezanu proizvodnju i logistiku te povezano življenje. Konferencija Bosch ConnectedWorld 2018. bit će peti događaj te vrste. To je jedna od najvećih konferencija o internetu stvari na svijetu.

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 400 500 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2017.). Prema preliminarnim brojkama u 2017. godini tvrtka je ostvarila promet u iznosu većem od 78 milijardi eura. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedna od vodećih tvrtki za internet stvari Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu proizvodnju. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški je cilj Grupe Bosch osmisliti rješenja za povezani život. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i otprilike 450 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Bosch zapošljava 62 500 zaposlenika u istraživanju i razvoju na 125 lokacija diljem svijeta.

Tvrtku je 1886. godine u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu Grupe Bosch i omogućuje joj dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92 % udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i tvrtke Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internetu na stranicama

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse