Kako biste u potpunosti iskusili funkcionalnost ove mrežne stranice, potrebni su kolačići. Molimo vas da aktivirate kolačiće i osvježite svoj preglednik. Nakon osvježivanja pojavit će se dijaloški okvir za upravljanje kolačićima.

Ova mrežna stranica koristi kolačiće u svrhu funkcionalnosti, praktičnosti i statistike. U svakom trenutku možete promijeniti ovu postavku klikom na „promijeni postavke“. Ako pristanete na uporabu kolačića, molimo kliknite na „da, slažem se“. Naša pravila o zaštiti privatnosti

Bosch pretvara automobile u spasioce života

 
 

Bosch pretvara automobile u spasioce života

eCall – spašava živote

Boschev telematski priključak eCall

eCall – spašava živote

 

Kontakti


Kristina Šperanda Ferenc
Br. telefona (+385) 1 295 80 74

 

20/04/2018 | Hrvatska | Korporativne vijesti

Od 31. ožujka povezana vozila sa sustavom eCall automatski će pozivati pomoć u prometnim nesrećama

  • Zahvaljujući automatskom sustavu eCall pružatelji prve pomoći mogu stići na mjesto nesreće gotovo dvostruko brže
  • Boscheva usluga eCall govori 16 jezika
  • Telematski priključak eCall rješenje je za naknadnu ugradnju sustava eCall namijenjeno za sva vozila
  • Bosch razvija eCall za automobile i motocikle

Stuttgart, Njemačka – Prekretnica u cestovnoj sigurnosti: 31. ožujka 2018. automatski sustav za hitne pozive kraćeg naziva eCall postat će obvezan unutar Europske unije. Tom zakonskom obvezom osigurava se prisutnost digitalnog sustava prvog odgovora na nesreću, koji automatski poziva pomoć u prometnoj nesreći, u svakoj vožnji. „Povezivanje automobila omogućava nam mnogo toga. Povezana vozila sada će postati i spasioci života zahvaljujući automatskom sustavu eCall”, rekao je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH. Potpuno novi modeli osobnih vozila koji će biti dostupni na tržištu EU-a nakon 31. ožujka 2018. imat će ugrađen sustav eCall kao standardnu opremu. Ta vozila sadržavat će standardiziranu kutiju eCall koja automatski obavještava lokalne hitne službe biranjem broja 112, koji je isti u cijeloj Europi. Zahvaljujući tome pružatelji hitne pomoći stići će na mjesto nesreće uz veću brzinu i preciznost. EU očekuje da će eCall svake godine spasiti 2500 života i smanjiti broj osoba s teškim ozljedama za 15 posto. Vodeći proizvođači automobila svojim kupcima već omogućavaju uporabu digitalnih spasilaca života u sklopu navigacijskog sustava, bez zakonske obveze. Bosch nudi opsežan asortiman sustava eCall s telematskim rješenjima i uslugama. Zahvaljujući telematskom priključku eCall čak i stariji automobili mogu imati koristi od tih rješenja.

Brza pomoć kao norma

Odijevanje reflektirajućeg prsluka, postavljanje trokuta upozorenja, poziv u pomoć – mnogo je stvari o kojima je potrebno razmišljati u hitnom slučaju, a svaka je sekunda bitna. Međutim, mnogo ljudi nakon nesreće padne u stanje šoka. U ozbiljnijim situacijama osobe u vozilu mogu izgubiti svijest ili ostati zarobljene, pa nisu u stanju same pozvati pomoć. U upravo takvim situacijama aktivira se automatski sustav eCall kao nezamjenjivi spasilac života. On zna točno mjesto na kojem je došlo do nesreće – bez obzira na to je li se ona dogodila u noći na pustoj cesti ili na autocesti – i automatski šalje tu informaciju službama za spašavanje. „eCall upućuje hitni poziv brže nego što bi to mogla učiniti osoba te aktivira lančani postupak spašavanja života”, izjavio je Hoheisel. U upravljačku ploču vozila ugrađen je i SOS gumb koji osobama u vozilu omogućava da ručno upute hitni poziv.

U oba slučaja prvo se uspostavlja zvučna veza između vozila i lokalnih timova hitnih službi radi pružanja podrobnijih informacija o nesreći. Ako vozač ne odgovara, pružatelji prve pomoći dolaze izravno na mjesto nesreće. Zahvaljujući preciznim informacijama o lokaciji prema GPS koordinatama pružatelji prve pomoći znaju čak i u kojem se smjeru kretanja nesreća dogodila. Time se štedi dragocjeno vrijeme jer nema potrebe da se okreću na sljedećem čvorištu kako bi stigli na mjesto nesreće. Automatski sustav eCall omogućava pružateljima hitne pomoći da stignu na mjesto nesreće 40 posto brže u gradovima, dok se u ruralnim područjima uobičajeno vrijeme odziva dvostruko skraćuje.

Kutija povezivosti koja spašava živote

Vodeći proizvođači automobila svojim kupcima već godinama nude sustav eCall u sklopu sustava za navigaciju ili infozabavu. U takvoj ponudi komponenta koja je ugrađena u automobil nije standardna kutija sa sustavom eCall, već dodatna upravljačka jedinica kojom se povezano vozilo služi za komunikaciju s vanjskim svijetom. Ta se upravljačka jedinica u Boschu naziva jedinicom za upravljanje povezivosti ili CCU (eng. connectivity control unit). Ona je srce povezane mobilnosti i komunikacijsko središte za sustav eCall te druge funkcije i usluge. CCU registrira sudar pri aktivaciji zračnih jastuka ili zatezača pojasa u automobilu. Jedinica zatim obavještava službe za spašavanje ili Boschev pozivni centar za hitne slučajeve u roku od nekoliko sekundi. Zahvaljujući prenesenoj GPS lokaciji pružatelji prve pomoći stižu na mjesto nesreće uz brzinu i preciznost. Međutim, CCU može postići mnogo više od toga. Povezan je s dodatnim senzorima u vozilu i, primjerice, zna koliko je pojaseva u uporabi, a time i koliko se osoba nalazi u automobilu. Pružatelji prve pomoći stoga stižu brže na mjesto nesreće i bolje su pripremljeni s obzirom na to da se izravno može zatražiti odgovarajući broj vozila hitne pomoći.

Sustav eCall govori višejezično

Svatko tko je doživio nesreću za vrijeme putovanja u inozemstvu te je morao objasniti situaciju timu lokalne hitne službe zna koliku prepreku mogu predstavljati strani jezici. Zato Boscheva usluga eCall tečno govori 16 jezika, uključujući francuski, švedski i turski. Za razliku od standardnog sustava eCall koja izravno obavještava lokalne hitne službe putem telefonskog broja 112, Boschev sustav eCall obavještava Boschev vlastiti pozivni centar za hitne slučajeve, koji radi 24 sata na dan, svih 365 dana u godini. Na temelju jezičnih postavki članovi tima za uslugu eCall znaju kojim se jezikom služi vozač, što im omogućava da brzo i izravno doznaju u kakvom je stanju vozač i što se dogodilo. Tako nema problema u komunikaciji, posebice u kritičnoj situaciji kao što je prometna nesreća. Boscheva spasilačka ekipa zatim koordinira sve postupke spašavanja s lokalnim hitnim službama na odgovarajućem nacionalnom jeziku. Taj trud čini posao lokalnih pružatelja prve pomoći jednostavnijim jer znaju što se točno dogodilo i kako konkretno mogu pomoći. Ako vozač ne odgovara na poziv Boscheva pozivnog centra za hitne slučajeve, Boschevi zaposlenici odmah obavještavaju pružatelje prve pomoći. Nadalje, ova usluga nije dostupna samo u Europi. Bosch nudi svoju uslugu eCall u više od 50 zemalja diljem svijeta, uključujući Japan, Brazil i Sjevernu Ameriku. Brojni proizvođači automobila, kao što je Daimler AG, već su odabrali Boschevu višejezičnu uslugu eCall.

Od upaljača do spasioca života

S pomoću datuma homologacije tipa vozila može se odrediti hoće li vozilo u budućnosti biti standardno opremljeno automatskim sustavom eCall. Zahtjev za sustav eCall primjenjuje se na nove modele vozila koji prvi put prolaze postupak homologacije EU-a počevši od 31. ožujka 2018., prije nego što izađu na tržište. Modeli vozila za koje je prije toga provedena homologacija tipa vozila mogu se i dalje proizvoditi i prodavati bez sustava eCall. „Bosch smatra da nijedan automobil nije prestar da postane spasilac života i stoga smo razvili rješenje za naknadnu ugradnju sustava eCall u obliku telematskog priključka eCall”, rekao je Hoheisel. Digitalni sustav prvog odgovora na nesreću za naknadnu ugradnju jednostavno se umetne u utičnicu vozila od 12 volti (upaljač za cigarete) u bilo kojem automobilu. Nema potrebe za ugovaranjem termina u automobilskoj radionici. Zahvaljujući ugrađenom senzoru ubrzanja registrira se sudar i ozbiljnost nesreće. Priključak upotrebljava Bluetooth za slanje informacija odgovarajućoj aplikaciji na vozačevom pametnom telefonu koja zatim obavještava servisni centar telefonske centrale za hitne slučajeve osiguravatelja vozila. Čak i uz naknadnu ugradnju, prvo se uspostavlja zvučna veza s vozačem. Ako vozač ne odgovara, pružatelji prve pomoći odmah se šalju na mjesto nesreće.

Namijenjen i za motocikle

Motociklisti se ubrajaju u sudionike u prometu koji su najviše izloženi opasnosti: rizik od pogibije u nesreći za njih je 18 puta veći nego za vozače automobila. Upravo zbog toga Bosch razvija sustav eCall namijenjen ne samo za automobile, već i za vozila s dva kotača. Poseban CCU za motocikle bilježi radne podatke vozila koje upotrebljava za prepoznavanje nesreća. Zahvaljujući integriranom GPS modulu, točna lokacija nesreće šalje se pozivnom centru hitnih službi.

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 400 500 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2017.). Prema preliminarnim brojkama u 2017. godini tvrtka je ostvarila promet u iznosu većem od 78 milijardi eura. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedna od vodećih tvrtki za internet stvari Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, pametne gradove, povezanu mobilnost i povezanu proizvodnju. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški je cilj Grupe Bosch osmisliti rješenja za povezani život. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i otprilike 450 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Bosch zapošljava 62 500 zaposlenika u istraživanju i razvoju na 125 lokacija diljem svijeta.

Tvrtku je 1886. godine u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku“. Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu Grupe Bosch i omogućuje joj dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92 % udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetničkog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i tvrtke Robert Bosch GmbH.

Dodatne informacije dostupne su na internetu na stranicama

www.bosch.com

www.iot.bosch.com

www.bosch-press.com

twitter.com/BoschPresse