Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Ova stranica koristi kolačiće radi funkcionalnosti, praktičnosti i statističkih podataka. Možete promijeniti te postavke u svako vrijeme klikom na "Promijeni postavke". Ako pristajete na korištenje kolačića, molimo kliknite "Da, pristajem".

Povijest tvrtke

Globalizacija od 1990. godine

10 min čitanja

Željezna zavjesa je skinuta, Azija pruža nova tržišta i softver je otvorio nove mogućnosti za Bosch. Zadnja tri desetljeća donijela su brze ekonomske promjene s kojima se tvrtka morala izravno suočiti.

Crtež podignute rampe što simbolizira otvaranje Istočne Europe.

Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Europe

Pad željezne zavjese također je označio novu eru za Bosch. Do 1994. godine imali smo vlastite tvrtke u 13 zemalja bivšeg Istočnoga bloka. Bosch je krenuo s otvaranjem proizvodnih jedinica u Jihlavu Českim Budějovicama u Češkoj, u Wrocławu u Poljskoj, Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj te Engelsu i Samari u Ruskoj federaciji. Udio prodaje koji je stvoren izvan Njemačke porastao je s 51 posto u 1991. godini na oko 72 posto u 2000. godini.

IFA Trabant 601 u radionici kod Brandenburga u Boschevom auto servisu (1992.). Trabant je bio standardni automobil u socijalističkoj Istočnoj Njemačkoj do 1989. godine te se Boscheva tehnologija testiranja morala prilagoditi radu s tim popularnim modelom vozila.
IFA Trabant 601 u radionici kod Brandenburga u Boschevom auto servisu (1992.). Trabant je bio standardni automobil u socijalističkoj Istočnoj Njemačkoj do 1989. godine te se Boscheva tehnologija testiranja morala prilagoditi radu s tim popularnim modelom vozila.
Jedna od najbitnijih lokacija u mađarskoj regionalnoj organizaciji koja osnovana je 1991. je Hatvan, gdje se proizvode proizvodi za automobilsku elektroniku, primjerice senzore. (1998)
Jedna od najbitnijih lokacija u mađarskoj regionalnoj organizaciji koja osnovana je 1991. je Hatvan, gdje se proizvode proizvodi za automobilsku elektroniku, primjerice senzore. (1998)

Iskoristiti prilike — novi vidici u Aziji

U Indiji, Japanu i drugim zemljama na jugoistoku Azije Bosch je ili već bio dugoročno prisutan ili se bavio dobivanjem uporišta u tržištima u nastajanju. No postupno otvaranje kineskog tržišta bilo je od najvećeg strateškog interesa. Do 1994. godine jedina prisutnost Boscha u Kini bila je u obliku licenci i predstavnički ured u Beijingu koji je osnovan 1989. godine. Nakon toga, Bosch je također bio u mogućnosti dobiti uporište kao regionalni proizvođač na tome tržištu.

Oglasi na reklamnom panelu za profesionalne električne alate za građevinarstvo na cestama Šangaja. (1996)
Oglasi na reklamnom panelu za profesionalne električne alate za građevinarstvo na cestama Šangaja. (1996)
Oglas u centru Šangaja. Svjećice su jedan od prvih Boschevih proizvoda koji su se proizvodili u Kini. (1998)
Oglas u centru Šangaja. Svjećice su jedan od prvih Boschevih proizvoda koji su se proizvodili u Kini. (1998)

Mikromehanički senzori

Crvić na mikromehaničkom senzoru (MEMS) za usporedbu (1995.)

Minijaturni uređaji za nadzor

Bosch je razvio mikromehaničke senzore za korištenje u automobilima tijekom 1990ih koji rade kao senzorski organi za mjerenje ubrzanja, rotacije, pritiska i zvuka. Oni prenose informacije elektroničkim kontrolnim jedinicama i tako im primjerice daju do znanja kada napuhati zračni jastuk kod nesreće. Godine 2005. Bosch je počeo s proizvodnjom senzora za potrošačku elektroniku kao što su pametni mobiteli ili igrače konzole. Najmanji MEMS-i su samo 1.5 milimetara široki. Boschev tim za istraživanja izumio je proces urezivanja plazmom za proizvodnju takvih minijaturnih dijelova. Bosch je proizveo oko 5 milijardi MEMS-a od 1995. godine i sada je vodeći na tržištu jer proizvodi nekih 4 milijuna jedinica svaki dan.

Fotografija: Crvić na mikromehaničkom senzoru (MEMS) za usporedbu (1995.)

Crtež žarulje s autom unutra

Od ESP-a do ACC-a — veći fokus na inovacije

ESP® ili elektronski program stabilnosti pokrenut je 1995. godine i bio je tehnološka prekretnica. Sprječava proklizavanje vozila. Iste je godine Bosch otkrio svoj navigacijski sustav zvan TravelPilot s vođenjem rute i glasovnim navođenjem. Godine 1997. common rail visokotlačni sustav za ubrizgavanje dizela smanjio je potrošnju goriva kao i DI Motronic izravno ubrizgavanje benzina 2001. godine dok su sustavi pomoći za vozača kao što su ACC (adaptivna kontrola krstarenja) te noćni vid poboljšali su sigurnost.

Nakon otprilike desetljeća razvoja, prvi je Boschev navigacijski sustav nazvan TravelPilot lansiran je na tržište 1989. godine. Vođenje rute i glasovno navođenje dodani su 1995. godine.
Nakon otprilike desetljeća razvoja, prvi je Boschev navigacijski sustav nazvan TravelPilot lansiran je na tržište 1989. godine. Vođenje rute i glasovno navođenje dodani su 1995. godine.
Testovi ESP-a na sjeveru Švedske (1995.). Testno vozilo se snima iz helikoptera za televizijski program.
Testovi ESP-a na sjeveru Švedske (1995.). Testno vozilo se snima iz helikoptera za televizijski program.
Komponente common rail visokotlačnog sustava za ubrizgavanje dizela (1997.). Gorivo je pohranjeno u vodu pod tlakom do 2500 bara za ubrizgavanje.
Komponente common rail visokotlačnog sustava za ubrizgavanje dizela (1997.). Gorivo je pohranjeno u vodu pod tlakom do 2500 bara za ubrizgavanje.

Tvrtka doživljava promjene — nova područja poslovanja

Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, Bosch je stekao tvrtku-stručnjaka za industrijsku tehnologiju Mannesmann Rexroth 2001. godine. To je osnažilo tehnološki sektor i izbalansiralo strukturu tvrtke. Preostali dijelovi telekomunikacijskog sektora preobražen je u sektor za Sigurnosne sustave. Bosch je proširio svoj odjel za toplinsku tehnologiju akvizicijom Buderusa 2003. godine. Bosch se rastao s drugim novim područjima kao što je sektor za solarnu energiju koji je osnovan 2008. godine.

Vizualna provjera wafera u tvornici u Reutlingenu (1999.). Danas više od 1000 mikročipova za strujne krugove i senzore može se proizvesti na jednom jedinom waferu.
Vizualna provjera wafera u tvornici u Reutlingenu (1999.). Danas više od 1000 mikročipova za strujne krugove i senzore može se proizvesti na jednom jedinom waferu.
Junkersov plinski bojler za kućno grijanje u izradi. Bosch je znatno proširio svoj sektor za toplinsku tehnologiju akvizicijom tvrtke Buderus. (2015)
Junkersov plinski bojler za kućno grijanje u izradi. Bosch je znatno proširio svoj sektor za toplinsku tehnologiju akvizicijom tvrtke Buderus. (2015)
Strojevi za kopanje tunela s hidrauličnim komponentama iz tvrtke Bosch Rexroth koriste se pri iskapanju dugačkih planinskih tunela. (2015)
Strojevi za kopanje tunela s hidrauličnim komponentama iz tvrtke Bosch Rexroth koriste se pri iskapanju dugačkih planinskih tunela. (2015)
Kuća Solar Decathlon sama proizvodi svu energiju koja joj je potrebna i Bosch ju je razvio u suradnji sa stručnjacima iz Tehničkog sveučilišta Darmstadt. Osvojila je prestižnu američku nagradu “Solar Decathlon” 2007. godine.
Kuća Solar Decathlon sama proizvodi svu energiju koja joj je potrebna i Bosch ju je razvio u suradnji sa stručnjacima iz Tehničkog sveučilišta Darmstadt. Osvojila je prestižnu američku nagradu “Solar Decathlon” 2007. godine.
Crtež muškarac na bicikli koji vozi uzbrdo i stilizirani prikaz.

Pametno šarafiti, biciklirati, hladiti i upravljati

Pomoću IXO električnog odvijača, koji je začuđujuće ubrzo postao najprodavaniji električni alat diljem svijeta, Bosch je osnovao novo poslovno područje za male, lagane uređaje s litij-ionskim baterijama. Potpuno nova područja također su proizašla, kao pogoni za e-bicikle u 2011. godini. Istodobno, Bosch je proširio svoje tradicionalne aktivnosti, primjerice otkupom nekadašnjih zajedničkih pothvata kao što su ZF Lenksysteme i Bosch i Siemens Hausgeräte – koji su tvorili bitnu bazu za buduće scenarije kao što su internetski omogućene kućanske aparate i autonomna vozila.

Litij-ionske baterije omogućuju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, koji je lansiran 2003. godine.
Litij-ionske baterije omogućuju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, koji je lansiran 2003. godine.
Proizvodnja električnih motora za pogon električnih vozila u pogonu u Bosch Hildesheim (2015.). Oni tvore kamen temeljac buduće e-mobilnosti uz energetsku elektroniku, invertere i tehnologiju za regeneraciju energije.
Proizvodnja električnih motora za pogon električnih vozila u pogonu u Bosch Hildesheim (2015.). Oni tvore kamen temeljac buduće e-mobilnosti uz energetsku elektroniku, invertere i tehnologiju za regeneraciju energije.

Automatizirana vožnja

Testno vozilo za automatiziranu vožnju s rotirajućom brzom kamerom od 360 stupnjeva (2015.)

Vožnja na autopilotu

Autonomna vožnja nije više ograničena na znanstvenu fantastiku. Boschevi istražuje, razvija i testira svoje tehnologije u laboratorijima i na njemačkoj i kalifornijskoj mreži autocesta. Bosch je već 2000. godine lansirao svoj radar za mjerenje udaljenosti. Taj sustav sljedeće generacije tada je bio u stanju automatski prikočiti automobil do stajanja i naizmjence ubrzavati ga pri gustom prometu. Kako se senzorska tehnologija i softver dalje razvijaju to će također biti moguće na autocestama do 2020., na lokalnim cestama do 2025. te u gradskom prometu do 2030. godine.

Fotografija: Testno vozilo za automatiziranu vožnju s rotirajućom brzom kamerom od 360 stupnjeva (2015.)

Pustolovina na novim teritorijima — IoT i Industrija 4.0

Internet stvari i usluge otvaraju mnoge nove poslovne prilike za Bosch. Osim tradicionalnih proizvoda, to uključuje i softver, novi poslovni modeli bazirani na internetu te zaštita podataka. Tvrtka si je zadala cilj dugoročnog kombiniranja tih četiriju područja. To pokriva sve od automatizirane vožnje do pametnih domova autonomne komunikacije između tvornice i strojeva.

Pilot projekt za infrastrukturu stanica za punjenje električnih vozila u Šangaju. Cilj je razviti optimalni softver koji harmonizira potragu za dockingom, punjenje i naplatu kako bi pružili ujednačenu i korisnički orijentiranu uslugu. (2011)
Pilot projekt za infrastrukturu stanica za punjenje električnih vozila u Šangaju. Cilj je razviti optimalni softver koji harmonizira potragu za dockingom, punjenje i naplatu kako bi pružili ujednačenu i korisnički orijentiranu uslugu. (2011)
Analiza proizvodnje u stvarnom vremenu. Podaci koji su prikupljeni na taj način pomažu dostići umreženo okruženje Industrije 4.0 u kojemu strojevi mogu komunicirati jedni s drugima neovisno i na taj način poboljšati proizvodne procese.
Analiza proizvodnje u stvarnom vremenu. Podaci koji su prikupljeni na taj način pomažu dostići umreženo okruženje Industrije 4.0 u kojemu strojevi mogu komunicirati jedni s drugima neovisno i na taj način poboljšati proizvodne procese.
Prepoznatljivo iz daleka na prometnoj autocesti od Stuttgarta do Münchena, blizu zračne luke kod Stuttgarta – Boschev logo i znak svijetle u noći. Svako slovo visoko je osam metara.
Prepoznatljivo iz daleka na prometnoj autocesti od Stuttgarta do Münchena, blizu zračne luke kod Stuttgarta – Boschev logo i znak svijetle u noći. Svako slovo visoko je osam metara.