Prijeđi na glavni sadržaj
Bosch u Hrvatskoj
Novosti

CES 2020.: Bosch podiže ljestvicu u području umjetne inteligencije

Prednosti umjetne inteligencije: zajedno gradimo povjerenje u tehnologiju

06/01/2020

  • Član Boscheva upravnog odbora Michael Bolle: „Bosch želi biti predvodnik i u pogledu inovacija na području umjetne inteligencije.”
  • Tehnologija budućnosti: Bosch godišnje ulaže 3,7 milijarde eura u razvijanje softvera.
  • Program obuke: u sljedeće dvije godine Bosch će pripremiti 20 000 zaposlenika za rad s umjetnom inteligencijom.
  • Interakcija: zahvaljujući umjetnoj inteligenciji i internetu stvari, Bosch olakšava svakodnevni život u mobilnosti, kod kuće i u proizvodnji.
  • Prvi u svijetu: digitalni štitnik od sunca rabi UI kako bi vid vozača zaštitio na pametan način.
CES 2020: Bosch

Las Vegas, NV, SAD – Bez obzira radi li se o automatiziranoj vožnji, pametnom domu ili proizvodnji, umjetna inteligencija (UI) sada je sastavni dio svakodnevnog života. S pomoću umjetne inteligencije i interneta stvari (IoT) Bosch čini život ljudi lakšim i sigurnijim. Slogan „Prednosti umjetne inteligencije. Zajedno gradimo povjerenje.” opisuje pristup ovog društva za tehnologije i usluge. Naglasak je na sigurnom i izdržljivom UI-ju za proizvodnju pametnih proizvoda, što će Bosch i demonstrirati na ovogodišnjem sajmu CES. Jedan od tih proizvoda virtualni je štitnik (Virtual Visor): digitalni štitnik od sunca namijenjen za vozila i temeljen na umjetnoj inteligenciji prvi će put biti predstavljen na najvećem svjetskom sajmu za potrošačku elektroniku. Proizvod je također osvojio nagradu za inovaciju sajma CES®, a istu nagradu osvojio je i Boschev 3D zaslon za automobil.

Ostali istaknuti Boschevi proizvodi s umjetnom inteligencijom uključuju aplikaciju za predvidljivo održavanje Međunarodne svemirske postaje, sustav za praćenje unutrašnjosti vozila i pametnu platformu za medicinsku dijagnostiku. „Rješenja koja predstavljamo na sajmu CES jasno pokazuju da Bosch želi biti predvodnik i u pogledu inovacija na području umjetne inteligencije”, izjavio je član Boscheva upravnog odbora Michael Bolle. „Od 2025. godine svaki će Boschev proizvod biti opremljen umjetnom inteligencijom ili će se razviti ili proizvesti s pomoću umjetne inteligencije.” Očekuje se da će u tom istom razdoblju opseg globalnog tržišta za primjene umjetne inteligencije doseći 120 milijardi dolara, što je dvanaest puta više u usporedbi s 2018. godinom (izvor: Tractica). Bosch želi iskoristiti taj potencijal. Već ulaže 3,7 milijardi eura godišnje u razvoj softvera, trenutačno zapošljava više od 30 000 programskih inženjera te ima 1000 zaposlenika koji rade na umjetnoj inteligenciji.

Osim toga, Bosch je uspostavio sveobuhvatni program obuke. „Namjeravamo obrazovati gotovo 20 000 zaposlenika za rad s umjetnom inteligencijom tijekom sljedeće dvije godine”, objašnjava Bolle. „Osim u umjetnu inteligenciju, moramo ulagati i u ljudsku inteligenciju.” Program uključuje formate obuke na tri različite razine za upravitelje, inženjere i razvojne programere za UI te uključuje smjernice za odgovornu uporabu umjetne inteligencije. U tu je svrhu Bosch osmislio vlastiti skup načela za UI koja se odnose na pitanja sigurnosti i etike umjetne inteligencije. S obzirom na navedeno i stručnosti društva, Bosch namjerava izgraditi povjerenje kupaca i partnera: „Svatko tko je usvojio tehnička i etička načela zna koliko su važni sigurnost podataka i suverenitet nad podacima”, izjavio je Bolle. „Moglo bi se reći da u digitalnom svijetu povjerenje predstavlja kvalitetu proizvoda.”

CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
CES 2020: Bosch
/

Stručnost spašava živote

Bosch vjeruje da će u budućnosti jedno od temeljnih područja stručnosti biti industrijska primjena umjetne inteligencije. „Ne želimo iskoristiti moć umjetne inteligencije u svrhu stvaranja modela ljudskog ponašanja, već u svrhu poboljšanja tehnologije u korist ljudi”, rekao je Bolle. „Iz tog razloga industrijska umjetna inteligencija mora biti sigurna, izdržljiva i objašnjiva.” Kako tvrdi Bosch, to znači da bi kontrola trebala uvijek ostati u rukama ljudi, bilo na ulici, kod kuće ili u proizvodnji.

Kao predvodnik u razvoju sigurnosnih sustava za spašavanje života vozača, na primjer ABS-a, ESP-a i upravljačkih uređaja za zračne jastuke, Bosch je već dokazao da ljudi imaju koristi od pouzdanih strojeva. Umjetna inteligencija također može dodatno unaprijediti učinkovitost i inteligenciju sustava pomoći vozaču. Primjerice, kada Boscheva kamera za automatiziranu vožnju temeljena na umjetnoj inteligenciji otkrije djelomično sakrivene pješake, pomoćnik za automatske sustave naglog kočenja može još pouzdanije reagirati. Bosch proizvodi „tehnologiju učenja za život”.

Bosch ulaže 100 milijuna eura u kampus za umjetnu inteligenciju

Inovacije zahtijevaju ulaganje. Osim u razvoj softvera, Bosch ulaže u ljude i u stručne centre diljem svijeta. Primjerice, Bosch ulaže 100 milijuna eura u izgradnju novog kampusa za umjetnu inteligenciju u njemačkom gradu Tübingenu. Useljenje u novi istraživački kompleks predviđeno je za kraj 2022. godine. Pružit će prostor za kreativnu i produktivnu razmjenu među otprilike 700 stručnjaka za UI. Ti stručnjaci dolaze iz Boscha, vanjskih novoosnovanih poduzeća i javnih istraživačkih ustanova. Novi kampus trebao bi ojačati suradnju među stručnjacima istraživačkog saveza Cyber Valley. Slogan „Zajedno gradimo povjerenje” ondje će postati stvarnost. Bosch je član osnivač istraživačkog saveza Cyber Valley, osnovanog 2016. godine. Ovaj zajednički istraživački pothvat ujedinjuje partnere iz industrije, akademske zajednice i državne uprave u svrhu poticanja istraživanja u području umjetne inteligencije i brzog prijenosa rezultata istraživanja u industrijske primjene u stvarnom svijetu.

Osim toga, Boschev centar za umjetnu inteligenciju (BCAI) otvoren je na sedam lokacija diljem svijeta, uključujući dva centra u SAD-u: u Sunnyvaleu (Kalifornija) i u Pittsburghu (Pennsylvania). BCAI trenutačno raspolaže s otprilike 250 stručnjaka za UI koji rade na više od 150 projekata u području mobilnosti, proizvodnje, pametnih domova i poljoprivrede.

Prvi virtualni štitnik na svijetu nastao je u SAD-u

Boschevi kreativni umovi u području umjetne inteligencije razvijaju inovativne proizvode za mobilnost, pametne domove i Industriju 4.0. Proizvod temeljen na umjetnoj inteligenciji za sektor autoopreme, koji će prvi put biti predstavljen u Las Vegasu te je prvi takav u svijetu, potječe iz SAD-a. Taj je proizvod virtualni štitnik (Virtual Visor), prozirni digitalni štitnik od sunca. Prozirni LCD zaslon povezan s kamerom za praćenje unutrašnjosti vozila prepoznaje položaj očiju vozača. Uporabom inteligentnih algoritama virtualni štitnik obrađuje te podatke i zatamnjuje samo ono područje vjetrobranskog stakla kroz koje bi sunce zaslijepilo vozača. Na dodjeli nagrada za najbolje inovacije na sajmu CES virtualni štitnik imao je najviše ocjene u svojoj kategoriji. Boschev novi 3D zaslon također je pobijedio u svojoj kategoriji. S pomoću pasivne 3D tehnologije zaslon stvara realistični trodimenzionalni efekt za slike i upozorenja. Time se omogućuje brže shvaćanje vizualnih informacija nego pri prikazu na uobičajenim ekranima, što povećava sigurnost na cesti.

Dodatnu sigurnost pruža Boschev novi sustav za praćenje unutrašnjosti vozila. Na temelju informacija o pomicanju kapaka, smjeru pogleda i položaju glave prepoznaje kada je vozač umoran ili gleda u pametni telefon i upozorava ga na kritične situacije. Također prati unutrašnjost vozila kako bi prepoznao koliko se putnika nalazi u vozilu te gdje i u kojem položaju sjede. Time se omogućuje optimizacija rada sigurnosnih sustava kao što su zračni jastuci u slučaju nužde.

Boscheva prodaja sustava pomoći vozaču 2019. godine porasla je za 12 % na oko 2 milijarde eura. Bosch otvara put automatiziranoj vožnji. U budućnosti, kada su vozila u djelomično automatiziranom načinu vožnje na dijelovima puta kao što je autocesta, sustav praćenja vozača postat će nezamjenjiv partner. U tim će situacijama kamera osigurati da vozač može na siguran način preuzeti kontrolu nad vozilom u bilo kojem trenutku. Bosch će do 2022. godine uložiti oko 4 milijarde eura u automatiziranu vožnju i zaposliti više od 5000 inženjera. Kako bi zaokružio svoj asortiman senzora u tom području, Bosch trenutačno za proizvodnju priprema i optičke radare. Uz radar i kamere, optički je radar treća ključna tehnologija senzora. Boschev dalekometni optički radar može prepoznati i nemetalne predmete na velikoj udaljenosti, primjerice kamenje na cesti.

Vivascope

Boscheva umjetna inteligencija rabi se u svemiru i u medicini

Bosch je postavio visoke ciljeve za svoj sustav senzora SoundSee, koji je krajem 2019. godine poslan u svemir. U sklopu NASA-inog autonomnog letećeg robota Astrobee, sustav SoundSee izolirat će neuobičajene zvukove na ISS-u, analizirati zvuk s pomoću analitičkih metoda temeljenih na umjetnoj inteligenciji te ukazati na potrebu za održavanjem. Od početka 2020. godine zvučni podaci zabilježeni sustavom Soundsee slat će se zemaljskoj upravljačkoj jedinici konfiguriranoj u skladu s NASA-inim specifikacijama i integriranoj u Boschev istraživački centar u Pittsburghu (PA). Sustav, koji je tek nešto veći od kutije za užinu, razvijen je u SAD-u uz pomoć društva Astrobotic u okviru NASA-ine istraživačke suradnje.

Jednako inovativni proizvod koji će ostati na Zemlji je Vivascope, pametna platforma za patologiju koja pomaže u postavljanju medicinskih dijagnoza. Vivascope uvećava uzorke poput krvi i ostalih tjelesnih tekućina, digitalizira mikroskopske nalaze i analizira ih s pomoću algoritama temeljenih na umjetnoj inteligenciji. Može precizno i brzo otkriti stanične anomalije i liječnicima pružiti korisnu podršku u procjeni i dijagnostici.

Smartglasses Light Drive

Pametne naočale Light Drive pretvaraju obične naočale u pametne

Na sajmu CES Bosch će predstaviti i mnoge inovacije koje nisu temeljene na umjetnoj inteligenciji. Primjerice, Boschev modul pametnih naočala Light Drive prvo je rješenje temeljeno na senzoru u svijetu koje obične naočale pretvara u pametne. Tanje je od ostalih rješenja na tržištu za više od jedne trećine, a teži manje od deset grama. Kristalno jasne slike projiciraju se u vidnom polju korisnika te su jasno vidljive čak i na izravnoj sunčevoj svjetlosti. Rješenje pruža usluge kao što su navigacijske informacije i tekstualne poruke ili kalendarske unose i upute za uporabu, ovisno o informacijama primljenima s pametnog telefona ili pametnog sata.

Na sajmu CES, s pomoću svog primjerka tehnologije za shuttleove temeljene na internetu stvari, Bosch će predstaviti rješenja za elektrifikaciju, automatizaciju, povezivost i personalizaciju vozila za dijeljene prijevoza koja nudi proizvođačima automobila i pružateljima usluga mobilnosti. Bosch ne nudi samo komponente, već i usluge besprijekorno povezane mobilnosti koje korisnicima pružaju fleksibilnost pri uporabi, upravljanju, punjenju i održavanju svojih vozila iz voznog parka te omogućuju sigurnost pri svakom putovanju. Na Boschevom štandu posjetitelji će također moći vidjeti poboljšanu tehnologiju vožnje i senzora za povezanu mobilnost budućnosti bez emisija.

Rješenja za cijeli dom: prošireni asortiman proizvoda za IoT u kućanstvu

Bosch proširuje raspon usluga za internet stvari (IoT) u kućanstvu. U tom području ističe se otvorena platforma Home Connect koja će biti predstavljena na sajmu CES. Od sredine 2020. godine aplikacija platforme pružat će i mogućnost upravljanja rasvjetom i zasjenjivanjem, multimedijskim sustavima i pametnom opremom za vrtlarstvo različitih proizvođača. Broj partnerskih društava, kojih je trenutačno 40, udvostručit će se, zbog čega će život kod kuće biti još praktičniji i učinkovitiji.

Pametna tehnologija štiti okoliš

Boschev poduzetnički duh temelj je svih navedenih inovativnih proizvoda. „Želimo uskladiti komercijalnu, ekološku i društvenu odgovornost”, rekao je Bolle. Izuzetno važna je i zaštita klime. Prema riječima Bollea, „Bosch, osim što razvija ekološki prihvatljiva rješenja, djeluje i kao uzor. Do kraja 2020. godine svih 400 naših lokacija diljem svijeta, od razvoja i proizvodnje pa sve do administracije, bit će klimatski neutralne te više neće ostavljati ugljični otisak. To smo već postigli na svojim lokacijama u Njemačkoj.”

Umjetna inteligencija i ovdje ima ulogu. Primjerice, na pojedinačnim lokacijama interna energetska platforma s pomoću inteligentnih algoritama otkriva odstupanja u potrošnji energije. Samo zahvaljujući tome neka su postrojenja smanjila emisije CO2 za više od 10 % u posljednje dvije godine. S obzirom na to da Bosch ima ukupno 270 takvih postrojenja, potencijal za uštedu je golem. Bolle objašnjava: „To je ukratko naša poruka na sajmu CES: Bosch ima velike planove za umjetnu inteligenciju u brojim pogledima.”

Kontaktirajte Bosch

Veselimo se vašem upitu

Telefon

Pošaljite nam poruku

Više novosti