Priče iz Bosch svijeta: Automobil koji prelazi 1000 kilometara samo jednim punjenjem
Volkswagen ID.7 Pro S oborio je rekord. Tijekom testa u Italiji, prešao je 941 kilometar s jednim punjenjem – gotovo 33 posto više od onoga što je prethodno postignuto s električnim vozilom. Ovo je rezultat suradnje s našom tvrtkom, koja traje još od 1972. godine, a dvije tvrtke su se udružile kako bi razvile i proizvodile tehnologije potrebne za električna vozila. Bosch ima opsežno znanje u području automatizacije proizvodnje i sistemske integracije, dok Volkswagen donosi veliko iskustvo u proizvodnji automobila.
Volkswagen je dosegao svoju novu prekretnicu učinkovitosti na Low Speed Ringu u Nardòu, u južnoj Italiji. Model ID.7 Pro S uspio je prijeći 941 kilometar s jednim punjenjem, zahvaljujući svojoj neto kapaciteti baterije od 86 kWh. To je 232 kilometra – ili 32,7 posto – više od maksimalnog kombiniranog (WLTP) dosega modela od 709 kilometara.
Tijekom putovanja od 941 kilometra, ID.7 Pro S zabilježio je prosječnu potrošnju energije od samo 9,2 kWh na 100 kilometara. Preračunato u dizelski ekvivalent, to je otprilike isto kao da se koristi samo jedan litra goriva na 100 kilometara.
Testiranje, u svakoj situaciji
Novi ID.7 Pro S testirali su u prosincu prošle godine profesionalni vozači iz Volkswagen Driving Experience na Low Speed Ringu u Nardòu, pri vanjskim temperaturama u rasponu od 5 do 15 stupnjeva Celzijusa. Na stazi dugoj 12,5 kilometara, simulirana je široka paleta stvarnih prometnih situacija prosječnom brzinom od 29 km/h – blizu tipičnog tempa prometnih gužvi u velikim gradovima. Prema najnovijem TomTom-ovom indeksu prometa, ta se brzina kreće između 22 km/h (Hamburg) i 31 km/h (Amsterdam).
Serijski automobil, bez modifikacija
Opremljen neto baterijom od 86 kWh, serijski proizvedeni ID.7 Pro S nudi jedan od najduljih dosega u svojoj klasi. Testno vozilo korišteno za evaluaciju nije podvrgnuto nikakvim tehničkim modifikacijama.
Snažan i aerodinamičan
Iznimna učinkovitost ID.7 Pro S temelji se na kombinaciji maksimiziranja aerodinamike i korištenja najmodernije tehnologije pogonskog sklopa. Njegovo tijelo ima koeficijent otpora zraka od samo 0,23, koji se neznatno razlikuje ovisno o opremi. Inovativni, visoko učinkoviti pogonski sklop poznat kao APP550 je i ekonomičan i snažan. Električni motor integriran u stražnju osovinu sposoban je isporučiti maksimalni okretni moment od 545 njutn-metara.
Unatoč tome što je posebno dinamično vozilo, ID.7 troši vrlo malo energije. Prema službenom WLTP ciklusu, njegova potrošnja kreće se između 16,2 i 13,6 kWh na 100 kilometara, no i dalje može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 6,6 sekundi. Još jedna prednost je njegova mogućnost brzog punjenja: koristeći svoj puni potencijal punjenja, baterija se može napuniti od 10 do 80 posto za otprilike 26 minuta. Štoviše, zahvaljujući svojoj snazi DC punjenja od 200 kW, ID.7 Pro S može primiti dovoljno energije u samo 10 minuta da pokrije 244 kilometra.
Udoban i prostran
Bilo da se radi o limuzini ID.7 ili varijanti karavana, oba modela karakteriziraju prostrana unutrašnjost i visoka razina udobnosti. Potpuno električni modeli također su impresionirali kupce, s više naručenih jedinica ID.7 u Europi u proteklih nekoliko mjeseci od raznih verzija prethodno vodećeg Passata u toj kategoriji.
Bosch veza
Prije tri godine, Bosch i Volkswagen odlučili su udružiti svoje stručnosti kako bi razvili i proizvodili tehnologije potrebne za električna vozila. U ovoj suradnji, dvije tvrtke oslanjaju se na komplementarne područja stručnosti. Bosch ima opsežno znanje u automatizaciji tvornica i integraciji sustava, dok Volkswagen donosi veliko iskustvo u automobilskoj proizvodnji.
Prvi zajednički razvoj
Naravno, dvije tvrtke nisu započele suradnju na elektromobilnosti tek prije tri godine. Bosch i Volkswagen Grupa imaju puno dužu zajedničku povijest, još od 1972. godine, kada je proizveden Volkswagen na električni pogon temeljen na T2 Transporteru. To je razvijeno kroz suradnju između Boscha, Varte i njemačkog pružatelja energije RWE.
e-Golf, pokretan Boschovim motorom
Naša tvrtka razvila je i proizvodila sinkroni električni motor od 85 kW (115 konjskih snaga), koji je osiguravao 270 Nm okretnog momenta, koji je pokretao e-Golfove izgrađene na platformi Golf VII. Oni su bili među prvim Volkswagen modelima u modernoj eri električnih vozila. Ovaj električni pogonski sklop, razvijen za e-Golf, također je korišten u Volkswagen e-Crafteru i MAN eTGE, koji je dio VW Grupe. Kombiji su pogonjeni električnim motorom od 100 kW koji isporučuje 290 Nm okretnog momenta.