Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Ova stranica koristi kolačiće radi funkcionalnosti, praktičnosti i statističkih podataka. Možete promijeniti te postavke u svako vrijeme klikom na "Promijeni postavke". Ako pristajete na korištenje kolačića, molimo kliknite "Da, pristajem".

Povijest korporacije

Počeci 1886.-1905.

10 min čitanja

Povijest Boscha počinje s mnogo prvih koraka. Korak ka nezavisnosti, na automobilsko tržište, na tržišta izvan Njemačke i u tvorničke zgrade velike proizvodnje.

Crtajući krivulje koje pokazuju prema gore, muškarac (Robert Bosch) na njima hoda do vrha.

Zbrka — počeci

Njegov pripravnik i putujući trgovac probudio je u Robertu Boschu želju za samozapošljavanjem. Godine 1886. otvorio je "Radionicu za preciznu mehaniku i električni inženjering" u Stuttgartu. Rane su godine bile ispunjene vrhuncima i padovima i tek od sredine 1890ih su se stvari počele brzo i nesputano kretati prema gore.

U studenom 1886. Robert Bosch uselio je u svoju prvu radionicu na zapadu Stuttgarta s jednim putujućim trgovcem i jednim potrčkom.
U studenom 1886. Robert Bosch uselio je u svoju prvu radionicu na zapadu Stuttgarta s jednim putujućim trgovcem i jednim potrčkom.
Kako kupci ne bi morali tražiti radionicu koja je bila skrivena u zadnjem dvorištu, 1890. Bosch je postavio znak za tvrtku.
Kako kupci ne bi morali tražiti radionicu koja je bila skrivena u zadnjem dvorištu, 1890. Bosch je postavio znak za tvrtku.

Prvi proizvodi i usluge

Bosch je odrađivao sav precizni mehanički i električni inženjering koji je mogao, kao instaliranje telefonskih sustava i električnih zvona. Kada su ga upitali da konstruira magnetno paljenje za jedan stacionarni motor u skladu s postojećim dizajnom, poboljšao je taj dizajn i na taj način otvorio put za proizvodnju magnetnog paljenja motora.

Bosch je 1896. ponudio jednom kupcu instalaciju udaljenog indikatora nivoa vode.
Bosch je 1896. ponudio jednom kupcu instalaciju udaljenog indikatora nivoa vode.
Kontaktni mehanizam za udaljeni indikator nivoa vode zahtijeva preciznu proizvodnju uređaja kako bi javio nivo vode preko određene udaljenosti do baze.
Kontaktni mehanizam za udaljeni indikator nivoa vode zahtijeva preciznu proizvodnju uređaja kako bi javio nivo vode preko određene udaljenosti do baze.
Iako dosta neuobičajeno proizvod, nekoliko pisaćih strojeva za primanje poruka također je proizvedeno u Boschevoj radionici tijekom prva dva desetljeće.
Iako dosta neuobičajeno proizvod, nekoliko pisaćih strojeva za primanje poruka također je proizvedeno u Boschevoj radionici tijekom prva dva desetljeće.
Nacrt koji pokazuje razvoj magnetnog paljenja.

Iskra koja je sve pokrenula — magnetno paljenje

Od 1897. Bosch je započeo s instalacijom bolje dizajniranih uređaja za magnetno paljenje u automobile i postao jedini dobavljač za zaista pouzdano paljenja motora. Godine 1902. glavni inženjer u Boschu, Gottlob Honold, predstavio je još bolje rješenje — visokonaponski sistem za magnetno paljenje sa svjećicom. Taj je proizvod poravnao put za Bosch da postane vodeći dobavljač za automobilsku industriju u svijetu.

Reprodukcijom uređaja za nisko naponsko magnetno paljenje 1887. Bosch je započeo istraživati paljenje za mješavine goriva.
Reprodukcijom uređaja za nisko naponsko magnetno paljenje 1887. Bosch je započeo istraživati paljenje za mješavine goriva.
Magnetno paljenje po prvi je puta korišteno u automobilu u de Dion Boutonu s tri kotača 1897. Puno je testova bilo potrebno prije nego je proizvod savršeno radio.
Magnetno paljenje po prvi je puta korišteno u automobilu u de Dion Boutonu s tri kotača 1897. Puno je testova bilo potrebno prije nego je proizvod savršeno radio.
Ultimativni prodor kao dobavljača za automobilsku industriju došao je s visokonaponskim sistemom za magnetno paljenje, za koji je Bosch 1902. prijavio patent.
Ultimativni prodor kao dobavljača za automobilsku industriju došao je s visokonaponskim sistemom za magnetno paljenje, za koji je Bosch 1902. prijavio patent.
Prvi Boschev visokonaponski sistem za magnetno paljenje, tip Hdh, sa svjećicom (1902.)
Prvi Boschev visokonaponski sistem za magnetno paljenje, tip Hdh, sa svjećicom (1902.)

Gottlob Honold

Fotografija: Gottlob Honold (1901.)

Glavni inovator s pravim instinktima

"Kada bi Honold završio novi artikl i prenio ga proizvodnji, Boschev svijet bi žudio za tim završenim proizvodom."

Na taj je način Robert Bosch iskazao počast svojem dugogodišnjem voditelju inženjerstva koji je počeo raditi za njega još kao pripravnik. Osim visokonaponskog sistema za magnetno paljenje, bio je i stvoritelj briljantnih sustava za rasvjetu, elektropokretača i sirena za portfelj Boschevih proizvoda — do njegove prerane smrti 1923. godine.

Fotografija: Gottlob Honold (1901.)

Vlasnik kuće — prva tvornica

Bosch je već nekoliko puta selio prije nego je odlučio izgraditi tvornicu. Prvotno je imao u planu jedan ili nekoliko katova dati u najam, no to se neće dogoditi. Baš suprotno — Boscheva tvornica koja je izgrađena 1901. godine neprestano se proširivala na okolne zgrade.

Bila je konstruirana od armiranog betona i bila je veoma napredna za prilike iz vremena 1900ih godina, iako je na nju postavljena renesansna fasada.
Bila je konstruirana od armiranog betona i bila je veoma napredna za prilike iz vremena 1900ih godina, iako je na nju postavljena renesansna fasada.
Neki od Boschevih suradnika skupili su se na dvorišnim stubama nove tvornice za grupnu fotografiju 1901. godine.
Neki od Boschevih suradnika skupili su se na dvorišnim stubama nove tvornice za grupnu fotografiju 1901. godine.
Boschevi suradnici rukom motaju žicu oko navoja paljenja uređaja za magnetno paljenje na armaturi za namatanje. 1900.
Boschevi suradnici rukom motaju žicu oko navoja paljenja uređaja za magnetno paljenje na armaturi za namatanje. 1900.
Boscheva tvornica proširila se unutar nekoliko godina od jedne tvornice do znatne lokacije (1905.).
Boscheva tvornica proširila se unutar nekoliko godina od jedne tvornice do znatne lokacije (1905.).
Nacrt povijesnog automobila s putnicima i uličnim znakom na kojemu piše "London".

Napravite korak u svijet — prvi prodajni uredi

"...Uporište u Velikoj Britaniji..." — bila je dugogodišnja želja Roberta Boscha. Godine 1898. osnovao je prvu tvrtku Bosch izvan Njemačke, u Londonu, zajedno s Englezom Fredericom Simmsem. To je bio prvi korak na svjetsko tržište. Daljnji prodajni uredi ubrzo su slijedili u drugim europskim državama.

Magnetos Simms Bosch otvorio je prvi prodajni ured u ulici Store Street u Londonu godine 1898. Drugi prodajni ured uslijedio je u Parizu naredne godine.
Magnetos Simms Bosch otvorio je prvi prodajni ured u ulici Store Street u Londonu godine 1898. Drugi prodajni ured uslijedio je u Parizu naredne godine.

Magnetos iz Pariza — prva proizvodnja u inozemstvu

Nakon Ujedinjenog kraljevstva, Francuska je bila najveće tržište za automobile u Europi. Bosch je ondje otvorio podružnicu 1899. godine. Poslovanje u pariškoj poslovnici nije moglo ići bolje te je od 1905. godine uspjela pokriti potražnju za sistemima za magnetno paljenje koji su proizvedeni u vlastitoj tvornici unutar vidokruga Eiffelovog tornja.

Carinske pristojbe i dugi transportni putevi potaknuli su Bosch na početak proizvodnje u Parizu 1905. godine.
Carinske pristojbe i dugi transportni putevi potaknuli su Bosch na početak proizvodnje u Parizu 1905. godine.

Automobilske utrke — prvo oglašavanje

Na prijelazu stoljeća počele su prve velike međunarodne automobilske utrke — prilika za proizvođače automobila i njihove dobavljače da dokažu svoju snagu. Belgijski vozač Camille Jenatzy odveo je Mercedes do pobjede u natjecanje Gordon Benett Cup u Irskoj 1903. godine — dijelom zahvaljujući i pouzdanom Boschevom sistemu za paljenje, koje je izdržalo i najsurovije uvjete.

Belgijski vozač Camille Jenatzy pobijedio je u natjecanju Gordon Benett Cup u Irskoj 1903. godine u Mercedesu opremljenim s Boschevim sistemom za paljenje.
Belgijski vozač Camille Jenatzy pobijedio je u natjecanju Gordon Benett Cup u Irskoj 1903. godine u Mercedesu opremljenim s Boschevim sistemom za paljenje.
Njegovom crvenom brada i kosa te njegov lepršavi crveni baloner učinili su Jenatzya ikonom oglašavanja. Oglašavao je Boschev sistem paljenja kao "Red Devil" (crveni vrag) do 1918. godine.
Njegovom crvenom brada i kosa te njegov lepršavi crveni baloner učinili su Jenatzya ikonom oglašavanja. Oglašavao je Boschev sistem paljenja kao "Red Devil" (crveni vrag) do 1918. godine.