Prijeđi na glavni sadržaj
Bosch u Hrvatskoj
Povijest tvrtke

Globalizacija od 1990. godine

Analiza proizvodnje u stvarnom vremenu.

Željezna zavjesa je skinuta, Azija pruža nova tržišta i softver je otvorio nove mogućnosti za Bosch. Zadnja tri desetljeća donijela su brze ekonomske promjene s kojima se tvrtka morala izravno suočiti.

Crtež podignute rampe što simbolizira otvaranje Istočne Europe.

Kolaps Varšavskog pakta i otvaranje Istočne Europe

Pad željezne zavjese također je označio novu eru za Bosch. Do 1994. godine imali smo vlastite tvrtke u 13 zemalja bivšeg Istočnoga bloka. Bosch je krenuo s otvaranjem proizvodnih jedinica u Jihlavu Českim Budějovicama u Češkoj, u Wrocławu u Poljskoj, Miskolcu i Hatvanu u Mađarskoj te Engelsu i Samari u Ruskoj federaciji. Udio prodaje koji je stvoren izvan Njemačke porastao je s 51 posto u 1991. godini na oko 72 posto u 2000. godini.

IFA Trabant 601 u radionici kod Brandenburga u Boschevom auto servisu (1992.). Trabant je bio standardni automobil u socijalističkoj Istočnoj Njemačkoj do 1989. godine te se Boscheva tehnologija testiranja morala prilagoditi radu s tim popularnim modelom vozila.
IFA Trabant 601 u radionici kod Brandenburga u Boschevom auto servisu (1992.). Trabant je bio standardni automobil u socijalističkoj Istočnoj Njemačkoj do 1989. godine te se Boscheva tehnologija testiranja morala prilagoditi radu s tim popularnim modelom vozila.
Jedna od najbitnijih lokacija u mađarskoj regionalnoj organizaciji koja osnovana je 1991. je Hatvan, gdje se proizvode proizvodi za automobilsku elektroniku, primjerice senzore. (1998)
Jedna od najbitnijih lokacija u mađarskoj regionalnoj organizaciji koja osnovana je 1991. je Hatvan, gdje se proizvode proizvodi za automobilsku elektroniku, primjerice senzore. (1998)
/

Iskoristiti prilike — novi vidici u Aziji

U Indiji, Japanu i drugim zemljama na jugoistoku Azije Bosch je ili već bio dugoročno prisutan ili se bavio dobivanjem uporišta u tržištima u nastajanju. No postupno otvaranje kineskog tržišta bilo je od najvećeg strateškog interesa. Do 1994. godine jedina prisutnost Boscha u Kini bila je u obliku licenci i predstavnički ured u Beijingu koji je osnovan 1989. godine. Nakon toga, Bosch je također bio u mogućnosti dobiti uporište kao regionalni proizvođač na tome tržištu.

Oglasi na reklamnom panelu za profesionalne električne alate za građevinarstvo na cestama Šangaja. (1996)
Oglasi na reklamnom panelu za profesionalne električne alate za građevinarstvo na cestama Šangaja. (1996)
Oglas u centru Šangaja. Svjećice su jedan od prvih Boschevih proizvoda koji su se proizvodili u Kini. (1998)
Oglas u centru Šangaja. Svjećice su jedan od prvih Boschevih proizvoda koji su se proizvodili u Kini. (1998)
/

Mikromehanički senzori

Crvić na mikromehaničkom senzoru (MEMS) za usporedbu (1995.)

Minijaturni uređaji za nadzor

Bosch je razvio mikromehaničke senzore za automobile u 90-im godinama prošlog stoljeća koji služe kao osjetila za mjerenje ubrzanja, rotacije, tlaka i zvuka. Prenose informacije elektroničkim upravljačkim jedinicama tako da mogu znati kad je, na primjer, točno potrebno aktivirati zračni jastuk u nesreći. Bosch je u 2005. također počeo proizvoditi senzore za potrošačku elektroniku kao što su pametni telefoni ili igraće konzole. Najmanji mikromehanički senzori široki su samo 1,5 milimetara. Istraživački tim društva Bosch razvio je postupak „jetkanja plazmom“ za proizvodnju tih minijaturnih dijelova. Bosch je od 1995. proizveo oko 15 milijardi mikromehaničkih senzora i danas je predvodnik na tržištu koji svaki dan proizvede oko 4 milijuna jedinica.

Fotografija: Grinja na mikromehaničkom senzoru (MEMS) kao mjerilo veličine (1995.)

Crtež žarulje s autom unutra

Od ESP-a do ACC-a — veći fokus na inovacije

ESP® ili elektronski program stabilnosti pokrenut je 1995. godine i bio je tehnološka prekretnica. Sprječava proklizavanje vozila. Iste je godine Bosch otkrio svoj navigacijski sustav zvan TravelPilot s vođenjem rute i glasovnim navođenjem. Godine 1997. common rail visokotlačni sustav za ubrizgavanje dizela smanjio je potrošnju goriva kao i DI Motronic izravno ubrizgavanje benzina 2001. godine dok su sustavi pomoći za vozača kao što su ACC (adaptivna kontrola krstarenja) te noćni vid poboljšali su sigurnost.

Nakon otprilike desetljeća razvoja, prvi je Boschev navigacijski sustav nazvan TravelPilot lansiran je na tržište 1989. godine. Vođenje rute i glasovno navođenje dodani su 1995. godine.
Nakon otprilike desetljeća razvoja, prvi je Boschev navigacijski sustav nazvan TravelPilot lansiran je na tržište 1989. godine. Vođenje rute i glasovno navođenje dodani su 1995. godine.
Testovi ESP-a na sjeveru Švedske (1995.). Testno vozilo se snima iz helikoptera za televizijski program.
Testovi ESP-a na sjeveru Švedske (1995.). Testno vozilo se snima iz helikoptera za televizijski program.
Komponente common rail visokotlačnog sustava za ubrizgavanje dizela (1997.). Gorivo je pohranjeno u vodu pod tlakom do 2500 bara za ubrizgavanje.
Komponente common rail visokotlačnog sustava za ubrizgavanje dizela (1997.). Gorivo je pohranjeno u vodu pod tlakom do 2500 bara za ubrizgavanje.
/

Tvrtka doživljava promjene — nova područja poslovanja

Nakon prodaje sektora za telekomunikacije, Bosch je stekao tvrtku-stručnjaka za industrijsku tehnologiju Mannesmann Rexroth 2001. godine. To je osnažilo tehnološki sektor i izbalansiralo strukturu tvrtke. Preostali dijelovi telekomunikacijskog sektora preobražen je u sektor za Sigurnosne sustave. Bosch je proširio svoj odjel za toplinsku tehnologiju akvizicijom Buderusa 2003. godine. Bosch se rastao s drugim novim područjima kao što je sektor za solarnu energiju koji je osnovan 2008. godine.

Vizualna provjera 6-inčne pločice u tvornici Reutlingen (1999.). Danas se iz jedne pločice može dobiti nekoliko tisuća mikročipova za integrirane krugove ili mikromehaničke senzore.
Vizualna provjera 6-inčne pločice u tvornici Reutlingen (1999.). Danas se iz jedne pločice može dobiti nekoliko tisuća mikročipova za integrirane krugove ili mikromehaničke senzore.
Junkersov plinski bojler za kućno grijanje u izradi. Bosch je znatno proširio svoj sektor za toplinsku tehnologiju akvizicijom tvrtke Buderus. (2015)
Junkersov plinski bojler za kućno grijanje u izradi. Bosch je znatno proširio svoj sektor za toplinsku tehnologiju akvizicijom tvrtke Buderus. (2015)
Strojevi za kopanje tunela s hidrauličnim komponentama iz tvrtke Bosch Rexroth koriste se pri iskapanju dugačkih planinskih tunela. (2015)
Strojevi za kopanje tunela s hidrauličnim komponentama iz tvrtke Bosch Rexroth koriste se pri iskapanju dugačkih planinskih tunela. (2015)
Kuća Solar Decathlon sama proizvodi svu energiju koja joj je potrebna i Bosch ju je razvio u suradnji sa stručnjacima iz Tehničkog sveučilišta Darmstadt. Osvojila je prestižnu američku nagradu “Solar Decathlon” 2007. godine.
Kuća Solar Decathlon sama proizvodi svu energiju koja joj je potrebna i Bosch ju je razvio u suradnji sa stručnjacima iz Tehničkog sveučilišta Darmstadt. Osvojila je prestižnu američku nagradu “Solar Decathlon” 2007. godine.
/
Crtež muškarac na bicikli koji vozi uzbrdo i stilizirani prikaz.

Pametno šarafiti, biciklirati, hladiti i upravljati

Pomoću IXO električnog odvijača, koji je začuđujuće ubrzo postao najprodavaniji električni alat diljem svijeta, Bosch je osnovao novo poslovno područje za male, lagane uređaje s litij-ionskim baterijama. Potpuno nova područja također su proizašla, kao pogoni za e-bicikle u 2011. godini. Istodobno, Bosch je proširio svoje tradicionalne aktivnosti, primjerice otkupom nekadašnjih zajedničkih pothvata kao što su ZF Lenksysteme i Bosch i Siemens Hausgeräte – koji su tvorili bitnu bazu za buduće scenarije kao što su internetski omogućene kućanske aparate i autonomna vozila.

Litij-ionske baterije omogućuju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, koji je lansiran 2003. godine.
Litij-ionske baterije omogućuju dizajn vrlo kompaktnog i praktičnog IXO-a, koji je lansiran 2003. godine.
Proizvodnja električnih motora za pogon električnih vozila u pogonu u Bosch Hildesheim (2015.). Oni tvore kamen temeljac buduće e-mobilnosti uz energetsku elektroniku, invertere i tehnologiju za regeneraciju energije.
Proizvodnja električnih motora za pogon električnih vozila u pogonu u Bosch Hildesheim (2015.). Oni tvore kamen temeljac buduće e-mobilnosti uz energetsku elektroniku, invertere i tehnologiju za regeneraciju energije.
/

Automatizirana vožnja

Testno vozilo za automatiziranu vožnju s rotirajućom brzom kamerom od 360 stupnjeva (2015.)

Poput čarolije

Automatizirana vožnja više nije samo znanstvena fantastika. Bosch istražuje, razvija i ispituje tu tehnologiju u laboratorijima i na njemačkoj mreži autocesta i kalifornijskim autocestama. Bosch je radar za mjerenje udaljenosti stavio na tržište davne 2000. Sustav nove generacije već je onda imao sposobnost automatskog kočenja automobila do zaustavljanja i ponovnog ubrzavanja u slučaju prometnih gužvi. Daljnjim razvojem senzorske tehnologije i softvera automatska vožnja na autocestama, a poslije i u gradskom prometu, postupno će postati stvarnost.

Fotografija: Ispitno vozilo za automatiziranu vožnju s rotirajućom kamerom velike brzine od 360 stupnjeva (2015.)

Novo područje: Internet stvari i umjetna inteligencija

Internet stvari i usluge otvaraju mnoge nove poslovne prilike za Bosch. Osim tradicionalnih proizvoda, to uključuje i softver, novi poslovni modeli bazirani na internetu te zaštita podataka. Tvrtka si je zadala cilj dugoročnog kombiniranja tih četiriju područja. To pokriva sve od automatizirane vožnje do pametnih domova autonomne komunikacije između tvornice i strojeva.

Bosch razvija softver koji će vozačima olakšati postupak punjenja električnih automobila i omogućiti im pristup jednoj od najvećih mreža za punjenje u Europi.
Bosch razvija softver koji će vozačima olakšati postupak punjenja električnih automobila i omogućiti im pristup jednoj od najvećih mreža za punjenje u Europi.
Analiza proizvodnje u stvarnom vremenu. Podaci koji su prikupljeni na taj način pomažu dostići umreženo okruženje Industrije 4.0 u kojemu strojevi mogu komunicirati jedni s drugima neovisno i na taj način poboljšati proizvodne procese.
Analiza proizvodnje u stvarnom vremenu. Podaci koji su prikupljeni na taj način pomažu dostići umreženo okruženje Industrije 4.0 u kojemu strojevi mogu komunicirati jedni s drugima neovisno i na taj način poboljšati proizvodne procese.
U budućnosti će upotreba umjetne inteligencije oblikovati proizvode i usluge društva Bosch.
U budućnosti će upotreba umjetne inteligencije oblikovati proizvode i usluge društva Bosch.
Doprinos ugljičnoj neutralnosti: na lokaciji društva Bosch u Nashiku u Indiji nalazi se najveća solarna elektrana te vrste u indijskoj automobilskoj industriji (2020).
Doprinos ugljičnoj neutralnosti: na lokaciji društva Bosch u Nashiku u Indiji nalazi se najveća solarna elektrana te vrste u indijskoj automobilskoj industriji (2020).
Prepoznatljivo iz daleka na prometnoj autocesti od Stuttgarta do Münchena, blizu zračne luke kod Stuttgarta – Boschev logo i znak svijetle u noći. Svako slovo visoko je osam metara.
Prepoznatljivo iz daleka na prometnoj autocesti od Stuttgarta do Münchena, blizu zračne luke kod Stuttgarta – Boschev logo i znak svijetle u noći. Svako slovo visoko je osam metara.
/