Icon--AD-black-48x48Icon--address-consumer-data-black-48x48Icon--appointment-black-48x48Icon--back-left-black-48x48Icon--calendar-black-48x48Icon--Checkbox-checkIcon--clock-black-48x48Icon--close-black-48x48Icon--compare-black-48x48Icon--confirmation-black-48x48Icon--dealer-details-black-48x48Icon--delete-black-48x48Icon--delivery-black-48x48Icon--down-black-48x48Icon--download-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--externallink-black-48x48Icon-Filledforward-right_adjustedIcon--grid-view-black-48x48Icon--info-i-black-48x48Icon--Less-minimize-black-48x48Icon-FilledIcon--List-Check-blackIcon--List-Cross-blackIcon--list-view-mobile-black-48x48Icon--list-view-black-48x48Icon--More-Maximize-black-48x48Icon--my-product-black-48x48Icon--newsletter-black-48x48Icon--payment-black-48x48Icon--print-black-48x48Icon--promotion-black-48x48Icon--registration-black-48x48Icon--Reset-black-48x48share-circle1Icon--share-black-48x48Icon--shopping-cart-black-48x48Icon--start-play-black-48x48Icon--store-locator-black-48x48Ic-OverlayAlertIcon--summary-black-48x48tumblrIcon-FilledvineIc-OverlayAlertwhishlist

Ova stranica koristi kolačiće radi funkcionalnosti, praktičnosti i statističkih podataka. Možete promijeniti te postavke u svako vrijeme klikom na "Promijeni postavke". Ako pristajete na korištenje kolačića, molimo kliknite "Da, pristajem".

Povijest korporacije

Nova poslovanja 1960.-1989.

10 min čitanja

Od 1960ih do 1980ih bila su označena transformacijom kod Boscha, pretvarajući tvrtku u raznoliku grupaciju sa samoupravljajućim odjelima, globalna kompanija i vodeći na tržištu automobilske elektronike.

Crtež stilizirane strukture koji predstavlja razvoj različitih poslovnih odjela.

Nova struktura — stvaraju se odjeli

Između 1950. i 1960. broj Boschevih suradnika povećao se s 15 000 na 70 000. Centralizirana struktura tvrtke srednje veličine više nije odgovarala i stoga tijekom 1960ih poslovni sektori postupno postaju samostalniji, počevši od sektora za Električne alate. Tijekom tog vremena ekonomskog porasta i pune zaposlenosti, Bosch je pravio akvizicije u drugim sektorima i tisuće zaposlenika prekvalificirano je za proizvodnju električnih dijelova za automobile.

Pneumatski čekići se sastavljaju za teške poslove u građevinarstvu pri Boschevoj tvornici u Leinfeldenu. (1956)
Pneumatski čekići se sastavljaju za teške poslove u građevinarstvu pri Boschevoj tvornici u Leinfeldenu. (1956)
Naslovnica ove brošure pokazuje da je pranje još uvijek smatrano ženskim poslom — dok djeca smiju gledati mamu kako radi. (1963)
Naslovnica ove brošure pokazuje da je pranje još uvijek smatrano ženskim poslom — dok djeca smiju gledati mamu kako radi. (1963)

Od hidraulike do pakiranja

Čak i ako je automobilska industrija u najbitnijem tržištu za Bosch, zapadnoj Europi, u to vrijeme cvjetala, pokret za diversifikaciju u druge sektore ipak je bio važan. Nakon pokreta u mobilnu hidrauliku, medicinsku elektroniku i radijsku tehnologiju tijekom 1950ih, Bosch je kupio udjele u tvrtki za strojeve za pakiranje i proširio svoje aktivnosti s daljnjim akvizicijama kako bi oblikovao odjel za Tehnologiju pakiranja.

Podružnica Höfliger & Karg, koja je dio sektora za Tehnologiju pakiranja, razvio je stroj koji je kadar proizvesti 1400 posudica za jednu porciju vrhnja za kavu u minuti. (1982)
Podružnica Höfliger & Karg, koja je dio sektora za Tehnologiju pakiranja, razvio je stroj koji je kadar proizvesti 1400 posudica za jednu porciju vrhnja za kavu u minuti. (1982)
Proizvodnja regulatora za automobilske generatore u pogonu u Reutlingenu. (1964.) Reutlingen je bio lokacija tvrtke Emil Gminder AG, tvornice tekstila koju je Bosch preuzeo 1964. godine.
Proizvodnja regulatora za automobilske generatore u pogonu u Reutlingenu. (1964.) Reutlingen je bio lokacija tvrtke Emil Gminder AG, tvornice tekstila koju je Bosch preuzeo 1964. godine.
Proizvodnja svjećica u Blaichachu (1964.). Nakon propasti regionalne tekstilne industrije, Bosch je nekadašnjoj radnoj snazi ponudio perspektivu za novu karijeru.
Proizvodnja svjećica u Blaichachu (1964.). Nakon propasti regionalne tekstilne industrije, Bosch je nekadašnjoj radnoj snazi ponudio perspektivu za novu karijeru.

Baština našeg osnivača — zaklada Robert Bosch

Boscheva obiteljska kuća na brdu na istoku Stuttgarta sada je sjedište zaklade Robert Bosch Stiftung, koja je osnovana 1964. godine.
Boscheva obiteljska kuća na brdu na istoku Stuttgarta sada je sjedište zaklade Robert Bosch Stiftung, koja je osnovana 1964. godine.
Novi glavni ured Boscha na Schillerhöhe u blizini Stuttgarta zamijenili su stare prostore u centru grada koje je tvrtka prerasla 1970. godine.
Novi glavni ured Boscha na Schillerhöhe u blizini Stuttgarta zamijenili su stare prostore u centru grada koje je tvrtka prerasla 1970. godine.
Nacrt molekularne struktura koja simbolizira istraživanje i razvoj kod Boscha.

Istraživanje, razvoj i akvizicija — snagom inovacije

Bosch je uložio svoje resurse za istraživanje i razvoj u novi istraživački centar 1968. godine. Taj udruženi napor bio je potreban za klijanje ideja koje je Bosch kasnije pretvorio u inovativne proizvode koji mu je dao konkurentnu prednost. Od sredine 1960ih tvrtkin vlastiti istraživački institut također je fokusiran na specijalne projekte kao što su integrirani krugovi.

Testiranje komponenti u hladnoj komori dio je istraživanja i razvoja kako bi osigurali da će Boscheva tehnologija opstati i tijekom najoštrijih zima. (1959)
Testiranje komponenti u hladnoj komori dio je istraživanja i razvoja kako bi osigurali da će Boscheva tehnologija opstati i tijekom najoštrijih zima. (1959)
Od sredine 1960ih, poluvodičke komponente, kao što je pločica za elektroničku kontrolnu jedinicu, izrasla je iz sporednih projekata u jedan od najprodavanijih proizvoda u milijunima. (c. 1965)
Od sredine 1960ih, poluvodičke komponente, kao što je pločica za elektroničku kontrolnu jedinicu, izrasla je iz sporednih projekata u jedan od najprodavanijih proizvoda u milijunima. (c. 1965)
Testiranje energetske elektronike za električna vozila (1967.). U to vrijeme, elektronika za automobile na električnu energiju još uvijek je zauzimala puno mjesta u prtljažniku.
Testiranje energetske elektronike za električna vozila (1967.). U to vrijeme, elektronika za automobile na električnu energiju još uvijek je zauzimala puno mjesta u prtljažniku.
Boschev IBM 370/model 15 veliki računalni sustav u Schwieberdingenu imao je kapacitet memorije 100 kilobajta i sustav vodenog hlađenja koji je koristio 150 litara tekućine za hlađenje. (1970)
Boschev IBM 370/model 15 veliki računalni sustav u Schwieberdingenu imao je kapacitet memorije 100 kilobajta i sustav vodenog hlađenja koji je koristio 150 litara tekućine za hlađenje. (1970)

Jetronic

Pločica Jetronicove elektroničke kontrolne jedinice za ubrizgavanje benzina u laboratoriju za elektroniku u Schwieberdingen Technical Center u blizini Stuttgarta (1970.)

Elektronika preuzima

Godine 1959. Bosch je započeo s razvojem elektronički kontroliranog sustava za ubrizgavanje benzina. Jetronic bio je prvi sustav svoje vrste u svijetu koji je krenuo u masovnu proizvodnju 1967. godine. Po prvi put je korišten u američkoj verziji Volkswagena 1600 LE i TLE. Zahvaljujući Jetronicu, VW 1600 bio je u mogućnosti zadovoljiti usporedno stroge regulacije za okoliš koje su u uvedene u američkoj državi Kaliforniji.

Fotografija: Pločica Jetronicove elektroničke kontrolne jedinice za ubrizgavanje benzina u laboratoriju za elektroniku u Schwieberdingen Technical Center u blizini Stuttgarta (1970.)

Poluvodiči i kompjuterizirani automobil — elektronika u Boschu

Odlučnost istraživača i menadžera da elektroniku pretvore u perjanicu tvrtke počela se isplatiti počevši od 1970ih i taj prvotno neistraženi teren oblikovao je cjelokupni uspjeh tvrtke do danas. Izvrstan primjer za to je ABS - sustav protiv blokiranja kotača, uveden 1978. i kojeg je Bosch pretvorio u tehnički standard u automobilskom inženjerstvu zahvaljujući ekspertizi u području digitalne elektronike.

Boschev ABS-inženjerski tim testirao je potencijal sustava protiv blokiranja kotača na smrznutom jezeru na sjeveru Švedske (1975.).
Boschev ABS-inženjerski tim testirao je potencijal sustava protiv blokiranja kotača na smrznutom jezeru na sjeveru Švedske (1975.).
Presjek komore izgaranja u benzinskom motoru s Motronic elektronskim upravljanjem motora. Novi sustav kombinira elektroničko paljenje s ubrizgavanjem i tako omogućuje optimizaciju načina na koji motor radi.
Presjek komore izgaranja u benzinskom motoru s Motronic elektronskim upravljanjem motora. Novi sustav kombinira elektroničko paljenje s ubrizgavanjem i tako omogućuje optimizaciju načina na koji motor radi.

Razmišljati globalno — novi početak u SAD-u i Aziji

U Sjedinjenim Američkim Državama, najveće ekonomije u svijetu, trajalo je do 1983. da Bosch dobije puna prava na ponovno korištenje vlastitog branda. To je tvrtki otvorilo put vratiti se svojim prijašnjim prodajnim uspjesima. U Aziji, Bosch je etablirao svoju prisutnost na poseban način. Proizvodio je visokokvalitetnu robu, kao što je fotografska i video tehnologija, ekonomičnije u državama kao što je Malezija. Također je osnivao zajedničke pothvate na ključnim tržištima kao što je Japan. Bosch je počeo proizvoditi elektronsko ubrizgavanje benzina ondje 1973. godine te ABS-sustav protiv blokiranja kotača 1984. godine.

Brifing za suradnike na Boschevoj lokaciju u Nasiku, Indiji (1973.). Bosch proizvodi tehnologiju za ubrizgavanje dizela ovdje od ranih 1970ih.
Brifing za suradnike na Boschevoj lokaciju u Nasiku, Indiji (1973.). Bosch proizvodi tehnologiju za ubrizgavanje dizela ovdje od ranih 1970ih.

Lambda sonda

Testiranje funkcije prototipova lambda sonde u Tehničkom centru Schwieberdingen (1975.)

Osjetljive njuškice

Godine 1969. Boschevi su stručnjaci započeli razvijati senzor za mjerenje ispušnih plinova, koji se etablirao unutar jedne godine nakon početnih dječjih bolesti. Danas, ekološki motori s unutarnjim sagorijevanjem nezamislivi su bez lambda sonde koji je krenuo u proizvodnju 1976. godine. Ta je Boscheva inovacija predispozicija za sustav obrade ispušnih plinova koristeći trosmjerni katalizator. Lambda sonda mjeri udio kisika u ispušnim plinovima iznad katalizatora. Tu vrijednost, koja stalno dramatično fluktuira u skladu s vožnjom, koristi elektronička kontrola sustava za ubrizgavanje za prilagodbu kompozicije mješavine benzina i zraka. Preciznost sustava osigurava potpuno sagorijevanje što omogućava katalizatoru optimalno čišćenje ispušnih plinova. To može smanjiti emisiju štetnih plinova do 90 posto.

Fotografija: Testiranje funkcije prototipova lambda sonde u Tehničkom centru Schwieberdingen (1975.)

Telekomunikacije — novi fokus

Na početku 1980ih Bosch je krenuo u telekomunikacije i pokrenuo konstrukcijsku tehnologiju za svemirske satelita i mobitele te implementaciju javnih i privatnih telekomunikacijskih mreža. Nakon dva uspješna desetljeće kada je taj sektor stvarao do 25 posto prodaje tvrtke, nepovoljni razvoj situacije potaknuo je Bosch da se povuče iz nekoliko segmenata. Sektor za Sigurnosne sustave nastavio je poslovanje i do danas uspješno posluje.

Bosch OF4 automobilski telefon (1983.). Bosch je od 1954. godine vodio odjel za radijsku tehnologiju koji je razvio prvo U 1980ima oni su bili jednako skupi kao auto kompaktne klase.
Bosch OF4 automobilski telefon (1983.). Bosch je od 1954. godine vodio odjel za radijsku tehnologiju koji je razvio prvo U 1980ima oni su bili jednako skupi kao auto kompaktne klase.
Boschev Telecom pozivni centar za hitne slučajeve (1991.). Akvizicijom tvrtki Telenorma AG i ANT GmbH, Bosch je postao jedan od vodećih telekomunikacijskih dobavljača 1980ih.
Boschev Telecom pozivni centar za hitne slučajeve (1991.). Akvizicijom tvrtki Telenorma AG i ANT GmbH, Bosch je postao jedan od vodećih telekomunikacijskih dobavljača 1980ih.